وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
اندیشه‌های والای امام (ره) همواره براساس محور وحدت و اتحاد بوده است
۱۴۰۳/۰۶/۲۶ ۱۴:۴۲ 11
سید اشرف زیدی در وبینار چهارم کنفرانس وحدت؛

اندیشه‌های والای امام (ره) همواره براساس محور وحدت و اتحاد بوده است

سید اشرف زیدی، فعال حوزه رسانه هندوستان در وبینار چهارم سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ضمن قدردانی از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بابت برگزاری این کنفرانس اظهار داشت: امام خمینی (ره) فلسطین را یکی از موضوعات مهم امت اسلامی و مسئله وحدت‌گرا دانست.

وی افزود: اندیشه های والای امام (ره) همواره براساس محور وحدت و اتحاد بوده است و ایشان توانستند اندیشه تقریب را مجددا احیا کنند. امروز می‌بینیم که بسیاری از کشورهای اسلامی در پی حمایت از فلسطین به یکدیگر نزدیک شده اند و اساس استقلال و هویت اسلامی در سرزمین های اسلامی به صورت چشمگیری رشد پیدا کرده است.

زیدی تصریح کرد: امروز مسلمانان باید بدانند که مولفه‌های اشتراکی، بسیار بیشتر از مولفه‌های اختلافی میان آنها است، بنابراین باید به آن تمسک جویند و بیش از هر مسئله دیگری به آن توجه کنند؛ چرا که دشمنان کشورهای اسلامی از هر طریقی می‌خواهند میان شیعیان و اهل سنت اختلاف بیندازند.

فعال حوزه رسانه هندوستان ادامه داد: اگر ما ادعای دستیابی به تمدن نوین اسلامی را داریم باید در مقابل دشمن مشترک ایستادگی کنیم و این اقدامات نباید صرفا شعاری باشد. باید در عمل هم به کمک فلسطین بشتابیم و آنان را از نظر سلاح و ابزار جنگ تجهیز کنیم.

زیدی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای اسلامی و ملت های آزاده به دعوت امام خمینی(ره) در مورد مسئله فلسطین لبیک گفتند اما متاسفانه برخی از کشور های عربی که روابطی با آمریکا و رژیم صهیونیستی داشته و دارند، این ندا را نشنیده اند، گفت: ملت های اسلامی سخنان امام(ره) را به گوش جان شنیدند و اطمینان یافتند که صهیونیست ها فقط به دنبال سرزمین فلسطین نیستند، بلکه به همه مناطق جهان اسلام، چشم طمع دوخته اند، بنابراین باید برای مبارزه با آنها و طرح های آمریکا همه نیرو و توان جهان اسلام متحد شوند.

وی با تاکید بر این نکته که انقلاب اسلامی، نیروهای جهان اسلام را متحد و منسجم کرد و آنان را از تفرقه خارج ساخت، گفت: ما می‌بینیم که همین شیوه حتی پس از ارتحال امام خمینی(ره) هم توسط حضرت آیت الله خامنه ای دنبال شد و تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای وحدت امت اسلامی را می‌توان در تمام این سالها در غالب همایش های مختلف و به دور از تحقیر و تعصب مذهبی و نژادی مشاهده کرد.

فعال حوزه رسانه هندوستان تصریح کرد: البته به رغم تمام تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران و رهبران شجاع و حکیم آن برای ایجاد تفاهم و اتحاد میان کشورهای اسلامی، حکام برخی از کشورهای اسلامی و عربی به دلیل روابطی که با آمریکا و رژیم صهیونیستی دارند با این انقلاب دشمنی کردند و مقابل آن ایستادند.

وی خاطر نشان کرد: امروز باتوجه به تحولاتی که در جهان اسلام در جریان است و پیروزی نیروهای مقاومت ما مشاهده می‌کنیم که خیزش ملت ها برای از بین بردن این حاکمان مزدور به منظور آینده ای بهتر رقم خورده است و ما در آینده نزدیک شاهد پیروزی سرزمین فلسطین خواهیم بود.

زیدی ادامه داد: ما امروز می‌توانیم با استفاده از اندیشه های امام خمینی(ره) در همه بخش ها و زمینه های سیاسی،اقتصادی، امنیتی و تکنولوژی و... بهره مند شویم و ایران اسلامی با پیروی از این اندیشه ها به مبارزه با طرح های آمریکا بپردازد.

فعال حوزه رسانه هندوستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پشتیبان عظیم و قدرتمندی برای امت اسلامی و همه مظلومان جهان است و این نقش روز به روز ارزنده تر می‌شود،گفت: تجربه های ایران نوعی قدرت بازدارندگی را برای مقاومت مردم فلسطین ایجاد کرده و رژیم صهیونیستی را به ذلت و درماندگی کشانده است.

زیدی در همین خصوص ادامه داد: امروز ما شاهد پیروزی های مختلف در زمینه‌های نبرد با رژیم غاصب هستیم؛ آنها با کشتن فرماندهان مقاومت و ترور شهید هنیه تصور می‌کردند که می‌توانند محور مقاومت را ضعیف کنند و در بین امت اسلامی تفرقه به راه بیندازند، اما به یاری خداوند متعال شاهد همبستگی و اتحاد هرچه تمام‌‍ تر بین کشورهای منطقه هستیم.

فعال حوزه رسانه هندوستان ابراز کرد: امروز در جهان غرب با توجه به فشارهایی که از سوی آزادی خواهان جهان علیه رژیم غاصب صهیونیستی وجود دارد، ما شاهد حمایت بی دریغ مردم جهان از فلسطین هستیم و تمام تلاش‌های غرب و استکبار در جهت دهی رسانه ها ناکام مانده و بیداری امت ها باعث شکست رژیم صهیونیستی در جهان شده است.

زیدی در پایان گفت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک پیروزی های بزرگ امت اسلامی را ببینیم و شاهد یک امت واحد تحت مولفه های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری باشیم. 

ارسال نظر