وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
انجام هماهنگی های لازم برای برگزاری کنفرانس بزرگ وحدت اسلامی در استان کردستان
۱۴۰۱/۰۲/۲۹ ۱۸:۴۹ 781
گزارش سفر معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب به استان کردستان/1

انجام هماهنگی های لازم برای برگزاری کنفرانس بزرگ وحدت اسلامی در استان کردستان

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گزارشی درباره سفر اخیر خود به استان کردستان، از برگزاری همایش بزرگ وحدت اسلامی در این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، محسن مسچی، معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تقریب، گزارشی از سفر اخیر خود به استان کردستان و اهداف این سفر را ارائه کرد.

وی هدف از سفر اخیر خود به استان کردستان را، برنامه ریزی برای کنفرانس وحدت اسلامی در استان کردستان اعلام کرد که حسب مصوبه شورایعالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و ابلاغ دبیرکل این مجمع، در نیمه اول سال جاری برگزار می شود و هدف دوم را پیگیری جهت واگذاری ساختمان دانشگاه قرآن سازمان اوقاف به دانشگاه مذاهب اسلامی در استان کردستان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در این سفر جلسات بسیاری درباره موضوعات کنفرانس و برنامه های آن با مسئولان استانی برگزار کرده است، نخستین گزارش و هدف از سفر خود را ارائه کرد و گفت: حسب مصوبه شورایعالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و طبق درخواستی که از سوی علما و فرهیختگان کشورهای همسایه برای توجه به جامعه علما و به نخبگان و فرهیختگان آن کشورها در کنفرانس های وحدت وجود دارد، مصوب شد که دو کنفرانس منطقه ای وحدت اسلامی، یکی در استان کردستان با مشارکت علما و فرهیختگان کُرد ساکن در استان‌های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و همچنین اقلیم کردستان عراق و دیگری در استان سیستان و بلوچستان با مشارکت علما و نخبگان فکری، فرهنگی و مذهبی ایران و  کشور پاکستان برگزار شود.

وی افزود: کنفرانس نخست که در نیمه اول سال جاری خواهد بود در شهر سنندج، مرکز استان کردستان و کنفرانس دوم در نیمه دوم سال جاری و اوایل اسفندماه در شهر چاه بهار استان سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

مسچی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مسئولان استانی، گفت: اولین جلسه در شهر سنندج با حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی، نماینده محترم ولی فقیه در استان کردستان برگزار شد که در این جلسه حجت الاسلام سعید عسکری، رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، حجت الاسلام حمیدرضا عاقل زاده، رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه و حجت الاسلام احمد بهاری به نمایندگی از مجمع تقریب حضور داشتند.
 

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه پیرامون برگزاری کنفرانس وحدت استان در  کردستان بحث و تبادل نظر و مقرر شد تا نظرات کارشناسی نماینده محترم ولی فقیه در استان کردستان در این رابطه به صورت مکتوب به مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اعلام شود.

معاون امور ایران مجمع تقریب ادامه داد: نماینده مقام معظم رهبری در کردستان، از برگزاری این کنفرانس بسیار استقبال نمودند و آن را یک امر ضروری در زمان فعلی، و دارای اهمیت از جهات مختلف برای رشد فکری، فرهنگی و مذهبی خطه کردستان و هم از جهت امنیت ملی و ارتقا وضعیت و جایگاه کردستان در انقلاب اسلامی دانستند.

مسچی با اشاره به موضوعاتی که در دیدار با نماینده مقام معظم رهبری مطرح شد، گفت: در این جلسه مقرر شد که نماینده مقام معظم رهبری فهرستی از میهمانان بر اساس سهمیه ای که برای کردستان در نظر گرفته شده است، را برای مجمع تقریب پیشنهاد و ارسال نمایند؛ و از این جهت که این کنفرانس، علمایی است و با حضور نخبگان کُرد زبان استان کردستان برگزار می شود نظرات نماینده محترم ولی فقیه در این رابطه بسیار مهم است.

وی درباره دعوت از میهمانان خارجی نیز گفت که با توجه به ارتباطات دفتر نمایندگی با اقلیم کردستان عراق، مقرر شد که نماینده مقام معظم رهبری فهرست پیشنهادی خود را از میهمانان و علمای این اقلیم برای حضور در کنفرانس به مجمع تقریب ارسال کنند.

معاون امور ایران مجمع تقریب، مشورت درباره محل برگزاری و اسکان میهمانان، درخواست همکاری نهادهای علمی و فرهنگی تابع دفتر مقام معظم رهبری به ویژه مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با مجمع تقریب برای برگزاری کنفرانس، پیشنهادم کمک درباره تهیه بسته های فرهنگی برای میهمانان، مشورت درباره برنامه های همایش در روز اصلی و برنامه های جنبی کنفرانس، دعوت از برخی شخصیت ها همچون نمایندگان مقام معظم رهبری در استان‌های آذربایجان غربی و کرمانشاه، و نیز دعوت از علما، مسئولین و ماموستاهای استان کردستان برای حضور در این کنفرانس را از دیگر موارد مطرح و توافق شده در این جلسه عنوان کرد.

وی به برنامه های جنبی کنفرانس نیز اشاره کرد و گفت: به عنوان فعالیت های جنبی و نمایشگاهی، مقرر شد که یک نمایشگاه فرهنگی و همچنین نمایشگاهی درباره زندگی برخی شخصیت های مطرح کُرد و علما و روحانیون شهید کردستان ایران در جنب محل برگزاری کنفرانس برپا شود.

مسچی افزود: تبلیغات محیطی و رسانه ای و مصاحبه با صدا و سیما قبل و بعد از کنفرانس و همچنین پیشنهاد افراد برای معرفی و تجلیل از شخصیت ها و پیشقراولان تقریب که برخی از آنها به شهادت رسیده اند، را نیز از موارد مطرح شده با نماینده مقام معظم رهبری بیان کرد و گفت: در این جلسه درخواست شد که ائمه جمعه استان کردستان طبق اعلام نماینده مقام معظم رهبری، در هفته قبل از برگزاری کنفرانس، در خطبه های نماز جمعه درباره موضوع وحدت و تقریب مذاهب اسلامی و برگزاری کنفرانس سخنرانی و اطلاع رسانی داشته باشند و بعد از برگزاری کنفرانس نیز همه ائمه جمعه موظف شوند تا گزارشی از برگزاری کنفرانس را از طریق تریبون نماز جمعه به سمع مخاطبین برسانند. صدا و سیما و نهادهای خبری استان نیز در پوشش خبری این همایش و نشر اخبار آن فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه توافقات کلی با نماینده رهبری در خصوص موارد مطرح شده به عمل آمده است، اعلام کرد که به این منظور ستادی تشکیل خواهد شد که دفتر و دبیرخانه آن نیز در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خواهد بود و کارهای کنفرانس را در منطقه پیگیری و انجام می دهد و پس از اخذ نظرات از مراکز و موسسات مربوطه و جمع بندی، همه آنها را به مجمع تقریب اعلام و از طریق دبیرخانه به عموم مشارکت کنندگان ابلاغ خواهد کرد.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان اظهار کرد که از حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی، نماینده مقام معظم رهبری در کردستان نیز برای سخنرانی در روز اول کنفرانس به صورت حضوری دعوت به عمل آمده است.
 

ارسال نظر