وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
افزایش جرایم ناشی از نفرت از اسلام و مسلمانان در آلمان
۱۴۰۳/۰۴/۰۶ ۱۱:۱۴ 8

افزایش جرایم ناشی از نفرت از اسلام و مسلمانان در آلمان

گزارش‌ها حاکی از آن است که اعمال جنایتکارانه با انگیزه اسلام‌هراسی در آلمان افزایش چشمگیر 114 درصدی در سال 2023 داشته و گروه‌های راست معتقدند آلمان باید برای حمایت از مسلمانان و همه اقلیت‌ها سرمایه‌گذاری بیشتری کند.


به گزارش خبرگزاری تقریب، شبکه CLAIM که با اسلام‌هراسی و احساسات ضدمسلمانان مبارزه می‌کند، گزارش داد که حوادث ضد مسلمانان در سال 2023 افزایش قابل توجهی داشته است.
 
رکورد یک هزار و 926 حادثه علیه مسلمانان در سال گذشته در آلمان به ثبت رسید که نشان دهنده افزایش 114 درصدی پس از عملیات طوفان الاقصی است.
 
شایع‌ترین جنایات نیز حملات لفظی یا توهین بود. در 178 مورد صدمات جسمی از جمله آتش‌سوزی در مسجد بوخوم، تیراندازی به یک خانواده مسلمان در زاکسن توسط همسایه افراطی راست‌گرا و هل دادن زنی در ریل قطار در برلین ثبت شده است.
 
سازمان CLAIM از 50 نهاد تشکیل شده و از حمایت دولتی برخوردار است.
 
ریم آلابالی رادوان، کمیسر فدرال ضد نژادپرستی و وزیر ایالتی خاطرنشان کرد: «قبل از اینکه حوادث ضد مسلمانان رخ دهد، گفتمان‌ها و روایت‌های ضد مسلمانان وجود دارد که باعث ایجاد یک موضوع می‌شود و فضای طرد و تحریک و خشونت را تقویت می‌کند.»
 
گروه‌های حقوق‌بشر، مقامات را به عدم توجه کافی به این پدیده و حتی انکار وجود اسلام‌هراسی متهم کرده‌اند.
 
ریما هاانو، مدیر CLAIM با ارائه این گزارش نسبت به احزاب جریان اصلی که سیاست‌های راست افراطی را در دست گرفته و محبوبیت احزاب ضداسلامی را افزایش می‌دهد، هشدار داد.
 
هاانو گفت: «خیابان‌ها، اتوبوس‌ها یا مساجد، دیگر مکان‌های امنی برای مسلمانان نیستند. نژادپرستی ضدمسلمانان هرگز به اندازه امروز از نظر اجتماعی قابل قبول نبود.»
 
وی افزود: «همه ما باید اکنون ضدنژادپرست باشیم، نژادپرستی ضداسلامی را در مجلس و مناظرات عمومی، در محل کار، در باشگاه‌های ورزشی یا در میان دوستان شناسایی، محکوم و با آن مقابله کنیم.»
 
افزایش حملات ضد مسلمانان
جمعیت مسلمانان آلمان به سرعت در حال افزایش است و در مجموع 5.5 میلیون نفر یا 6.6 درصد از کل جمعیت را تشکیل می‌دهد. با این حال خشونت ضدمسلمانان در آلمان چیز جدیدی نیست. در حمله گروه راست افراطی در سال 2020 در هانائو 9 نفر کشته شدند که عمدتا مسلمان بودند.
 
از سال 2017 آلمان جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان را به عنوان «اسلام‌هراسی» طبقه‌بندی و آنها را از نفرت با انگیزه قومی متمایز کرده است. یک تحقیق به سفارش دولت در سال 2023 در مورد نفرت ضدمسلمانان چاپ و در آن توصیه شد که ارتباط اسلام‌هراسی با نژادپرستی شناخته شود. نانسی فایزر، وزیر کشور نیز با برخی از یافته‌های گزارش مخالفت کرد.
 
این تحقیق ادعا کرد که حوادث ثبت شده احتمالا تنها تعداد کمی از کل حوادث است که به دلیل ترس از آینده و فقدان نهادهای نظارتی اعلام نمی‌شود.. بیشتر حملات به افراد شامل توهین لفظی و هدف آنها زنان بود. همچنین چهار اقدام به قتل نیز انجام شد.
 
یک نظرسنجی اتحادیه اروپا در سال 2017 نشان داد که تنها 10 درصد از مسلمانان حوادث ضدمسلمانان را گزارش کرده‌اند و اغلب آنها احساس می‌کنند که گزارش چیزی را تغییر نمی‌دهد. در میان کسانی که اقدامات اسلام‌ستیزانه را گزارش دادند، 81 درصد از واکنش پلیس ناراضی بودند.
 
بر اساس کنوانسیون بین‌المللی رفع تبعیض نژادی، آلمان موظف است از جوامع مسلمان حمایت کند.

ارسال نظر