وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
حضور گسترده اهل سنت در انتخابات
۱۴۰۳/۰۴/۱۶ ۲۰:۲۵ 66
انتخابات عرصه حضور ادیان و مذاهب

حضور گسترده اهل سنت در انتخابات

امید علیپور

دانش آموخته دکتری شیعه شناسی

 

عبور از میان دشنام دهندگان

حضور اقشار جامعه از ادیان و مذاهب مختلف موجب ایجاد قدرتی برای حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران می شود و این حضور میتواند بسیاری از دسیسه های ضد نظام را خنثی کند، این روزها همزمان با داخل کشور، عده ای از هموطنان در بیرون از مرزها برای انداختن رای خود از میان تعداد معدودی مدعی آزادی با ناسزا عبور می کنند. که البته بهتر است بگوییم از آنها و اندیشه و تمدن نداشته شان عبور کردند. مخالفان نظام، روزی با تهدید، روزی با بهانه کردن تضییع حق اقلیت های دینی و مذهبی، روزی به بهانه آزادی و بسیاری بهانه های دیگر، به دنبال منافع شخصی و سازمانی خود هستند. 

وحدت آفرینی گروه های مذهبی به ویژه اهل سنت استان های مختلف سنی نشین از شمال و جنوب، شرق و غرب در انتخابات ریاست جمهوری 1403 همه نقشه های شبکه ها و فعالین ضد ایرانی در بیرون از مرزها را خنثی کرد. مدتی بود که به بهانه تضییع حقوق اهل سنت در کشور به دنبال ایجاد دوقطبی بودند، آنها حق هیچ انسانی از هیچ دین و مذهبی را احترام نمی نهند و تنها مساله منافع خود و مجامع ضد ایرانی و ضد اسلامی را تامین می کنند. همین مساله باعث شده بود تا بسیاری از معاندین خارج نشین هنگام انتخابات در بیرون تلاش کنند با ناسزا و دشنام و فعالیت های مختلف جلوی رای دهندگان را بگیرند. که البته مردم با حضور خود در داخل و خارج با وجود مشکلات عدیده باز هم به میدان آمدند، البته که مسئولان نیز نباید تعهدشان به جامعه و مردم را به فراموشی بسپارند. 

چرا؟ زیرا این صندوق رای و حضور مردم از شیعه و سنی، پای صندوق، مساوی با به انزوا رفتن آنها و برنامه هایشان بود. همانطور که در اسلام نیز حدیث شریف اشاره دارد که  «یدالله مع الجماعه» امام علی(ع) با تأکید بر همراهی با جماعت و پرهیز از تفرقه می فرماید: «دست خدا با جمعيت است». در واقع اتحاد مسلمانان سبب قدرت و شوكت آنان شده و تفرقه سبب ذلت و خواری آنان می شود و از سویی جدایی از جامعه سبب انزوا و انحرافات فکری می شود. هم چنین امام در کلامی دیگر می فرماید: «افراد تك رو طعمه شيطانند». البته بديهى است منظور همراهی با اكثريتى است كه داراى ايمان و ارزش هاى انسانى و اخلاقى باشند.

جامعه متحد، جامعه ای با اندیشه پویا

جامعه ی اسلامی باید، جامعه ای توانمند و مقتدر باشد. این قدرت و اقتدار هم به پشتوانه مردمی و رهبری حکیم اتفاق می افتد. اقتدار جامعه اسلامی دشمنان را به خود مشغول می نماید و افراد موجود در درون این مجتمع را به کار سازنده، تولید علم، تولید ثروت و فناوری وا می دارد. 

بیشتر دعواهای خشک و خام، ره آورد ضعف و رکورد علمی و ناتوانی اقتصادی کشورهای اسلامی است که در دام و صید دیگران قرار می گیرند و به حرف های لا طائل و حرف های بیات شده می پردازند. در حالی که دنیا با شتاب هر چه سریع تر به نوآوری و تکامل علمی می اندیشد و حتی فرضیه های علمی و باورهای فلسفی خود را نو به نو عوض می کند. جزم اندیشی قرون وسطایی به خردگرایی راسیونالیسم و سپس به منزلگاه تجربه گرایی و پوزیتویسم و از آن به پست مدرنیسم رو می کند. اختلاف، طبیعت انسان و جامعه انسانی پویا است اما آن اختلافی که به فرموده رسول گرامی اسلام تبدیل به نعمت و پیشرفت و آبادانی گردد، نه اختلافی که جامعه را نگه دارد و مانع پویایی او گردد. انتخابات همانطور که از ذات او پیدا است همواره با اختلافات متعدد بوده است و نکته مهم این است که در پایان با انتخاب یک شخص به وحدت جامعه منتهی گردد.

 

ارسال نظر