وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
آمریکا با حمایت مستمر از اسرائیل، عملا سازمانهای بین المللی را از حیز انتفاع خارج می‌کند
۱۴۰۳/۰۴/۲۰ ۱۰:۰۴ 31
سی و ششمین جلسه از سلسله نشست های تخصصی "امت همدل"برگزار شد

آمریکا با حمایت مستمر از اسرائیل، عملا سازمانهای بین المللی را از حیز انتفاع خارج می‌کند

در سی و ششمین جلسه از سلسله نشست های تخصصی "امت همدل"مطرح شد که آنچه امروز در غزه اتفاق می افتد، نقض مقرراتی است که حافظ نظم غربی و تیرزدن به پای خودش است.اسرائیل مساجد و مدارس و بیمارستانها را در غزه از بین برده و در غزه نسل کشی راه انداخته است که باید این رفتار جنایتکارانه را متوقف کند‌.


به گزارش خبرگزاری تقریب، سی و ششمین جلسه از سلسله نشست های تخصصی "امت همدل" به منظور نقد و بررسی الگوی مفهومی امت واحده اسلامی با حضور اساتید و صاحب نظران برگزار شد.

دکتر محمد شاهدی قائم مقام جمعیت دفاع از مردم فلسطین که دبیری این نشست را بر عهده داشت، گفت:تمام قواعد حقوق بشردوستانه تا زمانی مهم است که در راستای اهداف غرب باشد؛ آمریکایی‌ها هیچگاه ابایی از حمایت از رژیم صهیونیستی نداشته اند.
 
وی با طرح سوالی گفت:امروز شاهد موج اعتراضات بین المللی علیه اسرائیل و غرب در سطوح مختلف و در کشورهای مختلف هستیم، اما چرا غرب همچنان حامی اسرائیل است؟
 
حسین رویوران کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه در این نشست پیرامون نقش آمریکایی در جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت:غرب مدعی است که تمدن جدید و نظم بین المللی جدیدی ایجاد کرده که در جهان بی نظیر است و این نظم بین المللی خود ابزارهایی دارد.

وی ادامه داد: آنچه امروز در غزه اتفاق می افتد، نقض مقرراتی است که حافظ نظم غربی و تیرزدن به پای خودش است.اسرائیل مساجد و مدارس و بیمارستانها را در غزه از بین برده و در غزه نسل کشی راه انداخته است که باید این رفتار جنایتکارانه را متوقف کند‌. از آن سو غرب در این خصوص رفتار متناقضی با آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد، دارد.
 
کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه گفت:جوامع دنیا الان دیگر باور ندارند، غرب حامی نظم بین المللی باشد؛ آمریکا الان وارد یک مرحله بحرانی شده و در حال تیشه به ریشه خود زدن است، چرا که اسرائیل مجری دستورات آمریکا در منطقه است.
 
وی اضافه کرد:امروز در غزه جنایت جنگی و نقض کنوانسیون حقوق بشری در حال روی دادن است و عملا حمایت غرب از اسرائیل در آینده به غرب اجازه نمی‌دهد از  مبانی حقوقی استفاده کند. دنیا امروز به سمت تغییرات جدی حرکت می‌کند و چند قطبی خواهد بود که آنچه در غزه اتفاق افتد،این فرایند را تقویت خواهد کرد.
 
رویوران تصریح کرد:یکی از رفتارهای متناقض آمریکا ایجاد بسیاری از نهادها و معاهدات بین‌المللی است که خود ناقض اصلی اینهاست. بنابراین آمریکا امروز در یک وضعیت چالشی قرار دارد.
 
کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه اظهار داشت:آمریکا با رفتار خود در حمایت از اسرائیل، عملا سازمانهای بین المللی را خنثی و یا از حیز انتفاع و شورای امنیت و سازمان ملل را از ماموریت خود خارج می‌کند.تمام ماموریتهای سازمانهای بین المللی را به هم میزند و آنها را با چالش مواجه می‌کند.
 
وی در بخشی از سخنان خود گفت:کنترل کشورهای اسلامی از سوی غرب یکی از فجایعی است که مانع می‌شود، کشورهای جهان اسلام از خود دفاع و با هم متحد شوند.
 
رویوران گفت: مردم در بحث غزه در تمام کشورهای اسلامی با مردم این باریکه اعلام همبستگی و احساس مسئولیت کردند، اما خوب محدودیتهایی وجود دارد تا این احساس مسئولیت تبدیل به عینیت شود.سرمایه‌گزاری روی مردم برای ایجاد وحدت یک امر عقلانی است که باید از سوی دولتهای اسلامی به آن توجه شود.
 
در ادامه این نشست، غلامرضا منتظمی، مدیرعامل موسسه افق نو و دیپلمات سابق وزارت امور خارجه اظهار کرد:  مقام معظم رهبری در اظهارات اخیرشان تاکید فرمودند که بحث محور مقاومت بحث مرگ و پیروزی است. باید بدانیم که اسرائیل یک ابزار  استراتژیک برای آمریکا است و امروز سیاستمداران غرب هم به این موضوع رسیده اند.

وی افزود:  ما امروز باید با توجه به ظرفیت بسیار گسترده ای که از جنگ غزه حاصل شده است، آثار و مواضع غربی ها را بیشتر بشناسیم چراکه برای اتخاذ تصمیم گیری های کلان و راهبردی به این مسئله نیاز مبرم داریم.

منتظمی تصریح کرد: نظام جهانی اسرائیل یک هژمونی گسترده دارد و کنترل مطلق تمدن غرب را در دست گرفته است، یعنی اینکه این یهودیان شیطان صفت می‌خواهند کل انسان های جهان را به کنترل خود در بیاورند. امروز غربی ها به خصوص آمریکایی‌ها با ماسک گفتمان ورود کرده اند.

مدیرعامل موسسه افق نو خاطر نشان کرد:  امروز جمهوری اسلامی ایران با یک پدیده اهریمنی درگیر است برای مثال در قضایای سال ۱۴۰۱ ما دیدیم که چه جنگ رسانه ای گسترده ای از سوی اسرائیل علیه کشور ما به راه افتاد.

منتظمی ادامه داد: امروز جنگ نرم به دست یهودیان صورت گرفته است، چراکه رسانه و ثروت فراوانی را در این زمینه در اختیار دارند و در پی گسترش جریان‌های انحرافی در آن هستند.

دیپلمات سابق وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران باید یک توازن منطقی بین ظرفیت هایی که در اختیار دارد به وجود آورد، چراکه ما تنها کشوری هستیم که بزرگترین قدرت را در مقابل غرب دارد. امروز ما باید با استفاده از ظرفیت هایی که در جنگ غزه پدید آمده است، اتاق های فکر تمدنی را ایجاد کرده و ابزارهای جنگ نرم را برای مقابله به مثل با رژیم جعلی اسرائیل فراهم کنیم.
 
 منتظمی تصریح کرد: ما وظیفه داریم که راه حاج قاسم سلیمانی را ادامه دهیم، اقداماتی که این شهید والامقام در حوزه مقاومت انجام دادند را باید در حوزه غرب هم به کار بگیریم و از ایشان الگو برداری کنیم.

وی در پایان گفت: جنگ غزه یک جنگ آخرالزمانی است و تا پایان نابودی کامل رژیم صهیونیستی این جنگ ادامه دارد، بنابراین توجهمان باید به جنگ سرد هم باشد و چالش هایی را برای این رژیم غاصب فراهم کنیم. چراکه دشمن امروز از همه فرصت ها برای ضربه زدن به کشورمان استفاده می‌کند بنابراین باید خود را در زمینه جنگ سرد قوی کنیم.

مجتبی فردوسی پور، رئیس مرکز مطالعات غرب آسیا و شمال آفریقای  وزارت امور خارجه و سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در اردن در ادامه تصریح کرد: اگر به تاریخچه تاسیس رژیم صهیونیستی بنگریم متوجه می‌شویم که همواره این رژیم غاصب مورد حمایت آمریکا بوده است.

وی ادامه داد: با واکاوی به بافت جامعه مدنی آمریکایی به این نتیجه می‌رسیم که کمیته های متنوعی برای مسائل مختلف ایجاد شده است، اما در این کمیته ها بر اساس آموزه های دینی تصمیم گیری نمی‌کنند.
 
فردوسی پور تصریح کرد: طبیعتا غرب و آمریکا هیچگاه از حمایت اسرائیل دست نمی‌کشند چرا که اسرائیل شاه رگ حیاتی کشورهای غربی است. بنابراین برای دفاع از منابع خود از رژیم صهیونیستی صیانت می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز باید از طریق مشروعیت ارادی و غیر ارادی به خواست مردم توجه کنیم اما ما چنین مصداقی را در کشورهای عربی نمی‌بینیم.

فردوسی پور تصریح کرد: امروز دیگر کشورها در فرآیند نظام نوین بین المللی نمی‌توانند براساس نظام های سنتی و چند قطبی پیش بروند. برای مثال ایالات متحده آمریکا به دنبال این بود که رژیم صهیونیستی را برای خود لانه‌گذاری کند تا بتواند در آنجا به ایفای نقش خود بپردازد.

رئیس مرکز مطالعات غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: عملیات طوفان الاقصی‌ زیرساخت اطلاعاتی رژیم غاصب صهیونیستی را نابود کرد، به طوری که تا مدت ها نمی‌تواند به چرخه و کریدور اقتصادی برگردد.

فردوسی پور اظهار کرد: اتفاقی که امروز در عملیات طوفان الاقصی رخ داد این بود که اگر به جنگ های گذشته دقت کنیم، اساسا مرکب است؛ یعنی وقتی اسرائیل دست به جنگ می‌زد، محرومیت و مجازات اقتصادی و حتی تروریست خواندن اشخاص به وجود می‌آمد و این یعنی از تمام ظرفیت ها و امکانات خودشان استفاده می‌کند. اما امروز دست مقاومت در معادله رقیب پر است و از همه موارد استفاده می‌کند و باعث شده که اسرائیل دچار شکست شود.

وی تاکید کرد که بعد از ‌طوفان الاقصی، نظام بین المللی موازنه قدرت خود را از دست داده است و قادر به تغییر معادلات نیست، بنابراین این تغییر معادله باعث شده است، پیروزی بین المللی به دست آید.

فردوسی پور خاطر نشان کرد: امروز دیگر بمب هسته ای به عنوان یک شیوه جنگ مطرح نیست و قطع کردن شبکه دیتا خودش می‌تواند از بمب هسته ای خطرناک تر باشد. امروز پیوست رسانه ای نقطه عطف مقاومت است که اگر نبود عملیات طوفان الاقصی آنقدر شرح و بست پیدا نمی‌کرد.

ارسال نظر