وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
روایت شهردار مسلمان لندن درباره عدم امنیتش در شهر
۱۴۰۳/۰۵/۲۰ ۱۲:۵۱ 31
موج جدید اسلام هراسی در بریتانیا

روایت شهردار مسلمان لندن درباره عدم امنیتش در شهر

? صادق خان، شهردار پاکستانی‌تبار لندن، نسبت به شورش‌ها و اعتراضات راست‌گرایان افراطی که بریتانیا را از ۱۰ روز پیش فرا گرفته و به‌طور خاص مهاجران و مسلمانان را هدف قرار داده، ابراز نگرانی کرد.

? وی در مصاحبه‌ای با روزنامه «گاردین» اظهار داشت که در جریان این وقایع، احساس نگرانی می‌کند، زیرا افرادی که همسن دخترانش هستند، «احساس ترس» دارند.

? صادق خان در پاسخ به این سوال که «آیا به عنوان یک سیاستمدار مسلمان احساس امنیت می‌کند یا خیر؟» گفت: «واضح است که من احساس امنیت ندارم، به همین دلیل است که تحت حفاظت ۲۴ ساعته پلیس زندگی می‌کنم.» وی افزود: از زمان انتخاب خود به عنوان شهردار در سال ۲۰۱۶، با تهدیدات مختلفی مواجه شدم و تیمی متشکل از ۱۵ افسر پلیس از وی و خانواده‌اش محافظت می‌کنند.

?شهردار پاکستانی‌تبار لندن در ادامه افزود که احساس خطر و ناراحتی‌اش به دلیل حوادث اخیر دوبرابر شده است. او توضیح داد: «مثل بسیاری از مردم نسل من، وقتی به خاطر دین یا رنگ پوستت هدف قرار می‌گیری، توضیح دادن این تغییرات سخت است؛ زیرا نمی‌توانی هیچ‌کدام از این ویژگی‌ها را تغییر دهی.... چه خشونت‌های فیزیکی را در شمال غربی یا شمال شرقی تجربه کنی و چه در لندن، این احساس مشترک است.»

? صادق خان همچنین گفت: «آنچه که قلبم را به درد می‌آورد این است که نسل فرزندانم چیزی را تجربه می‌کنند که من از سر گذرانده‌ام. برای اولین بار، دخترانم اینقدر بترسند. فکر می‌کردم نسل من آخرین نسلی خواهد بود که به خاطر اینکه خودمان هستیم، احساس ترس می‌کنیم. این موضوع قلبم را می‌شکند.»

?پیش از این، شهردار پاکستانی‌تبار لندن در مصاحبه‌ای که سال گذشته با «گاردین» داشته، از تأثیرات منفی تهدیدات مرگ مکرر بر سلامت روانی‌اش صحبت کرده بود. صادق خان که از حزب کارگران است، وقتی از او پرسیده شده که آیا دچار اختلالی روانی شده، گفته بود: «بدون شک، بهترین دوستم پزشک است و ما درباره این مسئله صحبت می‌کنیم.»

✍️ پانوشت درباره موج جدید اسلام هراسی در لندن:

ناآرامی‌ها در چندین شهر بریتانیا که از هفته گذشته و در اعتراض به قتل سه دختربچه در شمال غربی انگلیس آغاز شده بود، ادامه پیدا کرد. اعتراضات در روز شنبه (۱۳ مرداد) به شهرهای مختلف این کشور از جمله لیورپول، بریستول و منچستر کشیده شد که منجر به دستگیری ده‌ها تن شد و شماری از مغازه‌ها و کسب‌وکارها تخریب و غارت شدند. در این اعتراضات خشونت‌آمیز که از آن با عنوان گسترده‌ترین ناآرامی‌ها در بریتانیا طی ۱۳ سال گذشته یاد می‌شود، چند نیروی پلیس مجروح شده و به اموال عمومی آسیب وارد آمده است. اعتراضات ضدمهاجرتی در شهرها و شهرک‌های بریتانیا پس از شروع شد که فردی ناشناس با حمله با چاقو به یک کلاس رقص تابستانی کودکان در ساوت‌پورت انگلیس سه کودک خردسال ۶، ۷ و ۹ ساله را کشت و شماری کودک دیگر را مجروح کرد. پس از این حمله در شبکه‌های اجتماعی اعلام شد که مظنون یک مهاجر مسلمان تندرو بوده است، امری که خشم راست‌گرایان افراطی و ضدمهاجر را برانگیخت. در حالیکه پلیس اعلام کرد  که متهم به ارتکاب این حمله «اکسل روداکوبانا» ۱۷ ساله متولد بریتانیا و از یک خانواده رواندایی بوده است، موج تظاهرات ضد مهاجر و ضد مسلمانان ادامه داشته و به خشونت، آتش‌سوزی و غارت مغازه‌ها منجر شده است.

 

منبع:http://muslimna.ir/

ارسال نظر