وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ، تجلی اسلام‌هراسی و سکولاریسم است
۱۴۰۳/۰۵/۱۶ ۱۱:۲۵ 43
در وبینار " آزادی بیان در غرب دستاویزی برای اسلام هراسی " مطرح شد؛

تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ، تجلی اسلام‌هراسی و سکولاریسم است

فعال مالزیایی تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ را تجلی اسلام‌هراسی و سکولاریسم خواند که دین را از سیاست، اقتصاد و جامعه جدا می‌کند و مخالف اسلام است.


به گزارش خبرگزاری تقریب، وا اوده زینب زیلو الله تورسانی، فعال اندونزیایی در وبینار «آزادی بیان در غرب دستاویزی برای اسلام هراسی» که امروز (سه‌شنبه) از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ را محکوم کرد.

وی گفت: «این امر تجلی اسلام‌هراسی و سکولاریسم است که دین را از سیاست، اقتصاد و جامعه جدا می‌کند و مخالف اسلام است.»

وی با اشاره به تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ و دیگر سازمان‌های مربوط به آن از سوی دولت آلمان، تاکیدکرد: «نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان ادعا کرد که این مرکز با حزب‌الله لبنان ارتباط دارد. حزب‌الله از سوی آلمان یک سازمان تروریستی محسوب می‌شود.»

تورسانی خاطرنشان کرد که مرکز اسلامی هامبورگ همچنین با نام مسجد امام علی (ع) شناخته می‌شود که مرکز اصلی شیعیان در آلمان از سال 1950 است و با حمایت آیت الله حسین بروجردی در این کشور تاسیس شد. این مسجد به عنوان محل عبادت و همچنین رویدادهای بین ادیانی استفاده می‌شد و برنامه‌های بین‌المللی در حمایت و همبستگی با فلسطین در این مرکز برگزار می‌گردد.»

وی گفت: «آلمان مانند دیگر کشورهای غربی، ادعای آزادی مذهب دارد و این کشورها از حقوق‌بشر دفاع می‌کنند. توسعه مفهوم حقوق‌بشر در پایان قرون وسطی در اروپا شروع به رشد کرده و در برابر اقتصاد و سیاست ظهور نمود؛ اگرچه اندیشه حقوق‌بشر حاصل تعامل تمدن اروپایی و غربی با تمدن اسلامی است.»

وی افزود: «در دین اسلام حقوق‌بشر حتی در قرآن کریم نیز یادآوری شده که انسان‌ها بر روی زمین جمع شده‌اند، بنابراین هر انسانی باید از آن برخوردار باشد.»

این فعال مالزیایی در پایان خواستار بازگشایی مرکز اسلامی هامبورگ شد.

ارسال نظر