وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
آزادي قدس و جهان بدون رژیم تروریستي صهیونیستي
۱۳۹۸/۰۹/۰۹ ۱۰:۴۱ 1139

آزادي قدس و جهان بدون رژیم تروریستي صهیونیستي

 

آزادي قدس و جهان بدون رژیم تروریستي صهیونیستي

 مولوی محمد مختار مفلح[1]

چکیده:

اساساً داعيه فلسطين در دنياي امروز يك قضيه اتفاقي در تمام دنيا است،همه مي‌دانند كه همه نابساماني‌هاي دنيا ناشي از پامال شدن حق اين ملت مي‌باشد،همه مي‌دانند كه رژيم اسرائيل با ادامه اعمال جنايتكارانه خويش صلح و ثبات دنيا را به چالش كشيده است،ما بيشتر از همه درك مي‌كنيم كه اگر اين رژيم دست به چنان جنايات هولناك نمي‌زد نه 11 سپتامبري بود و نه كشتاري در امريكا و نه در افغانستان،درین مقاله اين نكته را خواسته ايم تا بيشتر جدي بگيريم.

ما مي‌گوييم،اگر مي‌خواهيد كه امنيت در افغانستان حاكم شود،اگر صلح در پاكستان و جنوب آسيا و آسياي مركزي دوام يابد،اگر افريقا از جنگ هاي طولاني رهايي يابد،اگر در اندونيزيا و... ثبات بيايد،و اگر در نيويارك كسي طياره را به ديوار تعميري نكوبد اگر در جاده هاي لندن انفجاري صورت نگيرد صدها و... بياييد،دست اسرائيل را از يخن امت اسلامي‌دور كنيد،بياييد با رهايي مسجدالاقصي احساسات بيش از يك مليارد مسلمان را مرهم بگذاريد. بدون حل قضيه فلسطين و يك طرفه شدن قدس شريف كار روي امنيت افغانستان و ساير نقاط جهان به تداوي مقطعي و مسكن درد شباهت دارد،سرافعي در آنجا است،در تل ابيب كه ملت هاي اسلامي‌و غير اسلامي‌را در بازي جنايتكارانه خود در جنگ افگنده و خود در اين ميان آرام و خون سرد سود و نفع مي‌برد.

اسلام دین الهی است که در خور سرشت انسان هاست و هرآنکه به غیر آن مانند هراس افگنی وکنش های هم ریشه آن بپردازد از صراط مستقیم بیرون رفته است.

انگیزه های اعتقادی مهم ترین عوامل هراس افگنی است. ازهمین رو باور های انحرافی در اعتقاد نقش بزرگی در پرورش تروریسم دارند.

باورهای صهیونیستی دارای روابط محکمی با تروریسم است. چه تفکر صهیونیستی که با چیز هایی مانند استهزاء با خداوند متعال و توصیف ناقص او می پردازد به تجاوز به مخلوق خدا اندک بهایی نمی دهد. زیرا باوربه نژاد برتر دانستن خود بردیگران و اعتقاد به سرزمین موعود سخت ویران کننده است. 

اسلام راه حل وچاره هراس افگنی است. این کار با تمسک به تعالیم بلند اسلامی وکاربست درست آموزه های آن انجام می یابد.

اسلام با آنكه خود قربانی تروریسم است اما هیچ گاهی زیر بار هراس افگنی نرفته است و در تاریک ترین شرایط به مثابه یک دین آرامش بخش درخشیده است.

[1]- نويسنده ومحقق.

ارسال نظر