وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
پیامبر گرامی اسلام (ص) امت را از جهالت رها کرد
۱۴۰۳/۰۶/۲۸ ۲۱:۴۸ 29
استاد دانشگاه و محقق لبنانی در وبینار هفتم کنفرانس وحدت:

پیامبر گرامی اسلام (ص) امت را از جهالت رها کرد

دکتر "باسمه زین الدین" استاد دانشگاه و محقق لبنانی در وبینار هفتم سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با اشاره به آیه "محمد رسول الله و الذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم" گفت: ما امروز از اسلام و پیامبر گرامی (ص) غافل شده‌ایم، در حالی که ایشان در زمان حیات و در کلیه جزئیات زندگی مقدسشان، به امت خود توجه داشت.

وی افزود:ما در زمانی زندگی می‌کنیم که بسیاری از ظالمان و ستمگران، زمام امور را چه در واقعیت و چه از طریق شبکه‌های اجتماعی و به هر وسیله ممکن دیگر در سایه فقدان ارزش‌ها و اصول به دست گرفته‌اند.

استاد دانشگاه و محقق لبنانی اظهار داشت:امتی که دشمن امید داشت با نقشه‌ها و توطئه‌ها و از مسیرهای مختلف با شکست مواجه شود تا تضعیف و تفکیک و چند دسته گشته و در نهایت از بین برود، همچنان زنده است.

وی ادامه داد:پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند:همانا من مبعوث شدم تا خصلت هاى پسنديده اخلاقى را كامل كنم. خداوند می‌فرماید، اگر این قرآن را بر کوهی نازل می‌کردیم، می‌دیدی در برابر آن خاشع می‌شود و از خوف خدا می‌شکافد؛ حال آنکه پیامبر اکرم (ص) با قدرت ایمان عالی و با روحی شفاف و بی هیچ ترسی در پی ارزش‌های عالی خود رفت و امت را از جهالت رها کرد.در عصر حاضر هم امام خمینی(ه) انقلاب کرد و زلزله ای به وجود آورد که دشمن با آن نابود شد.

ارسال نظر