وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
پرستاری از لحظه طلوع اسلام حرفه ای مقدس بوده است
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ ۱۱:۱۹ 924
عضو شورای شهر گزیک:

پرستاری از لحظه طلوع اسلام حرفه ای مقدس بوده است

به گزارش خبرنگار اندیشه جامعه خبرگزاری تقریب، کنیز (ناهید) نوری، بهورز خانه بهداشت و عضو شورای شهر گزیک شهرستان بیرجند در استان خراسان جنوبی، عصر چهارشنبه 24 آذرماه در وبینار «فرشتگان رحمت» که به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار به همت معاونت ایران – امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت اسوه صبر و استقامت، حضرت زینب کبری (س) به همه زنان مسلمان به ویژه پرستاران و تلاشگران عرصه بهداشت و درمان، گفت: پیامبر (ص) می فرماید: هرکس در برآوردن نیاز بیماری بکوشد، خواه آن را برآورد و خواه برنیاورد از زیر بار گناه خویش بیرون می رود بسان آن روز که از مادر زاده شده است.
 
وی افزود: پیامبر (ص) در حدیث دیگری می فرماید: هرکس یک شبانه روز از بیماری پرستاری کند، خداوند او را همراه با ابراهیم خلیل الله بر می انگیزد و بسان برقی پر درخشش از صراط می گذرد.
 
نوری با بیان اینکه پرستاری از آغازین لحظات طلوع اسلام به عنوان حرفه ای مقدس مطرح بوده است، خاطرنشان کرد: تاریخ اسلام از پرستارانی چون ام سلمه، لیلا غفاری و در رأس همه آنها حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) نام می برد.
 
وی ادامه داد: حضرت زینب (س) - آن وارث معدن عاطفه و شجاعت فاطمی - مقام پرستار را در دشت نینوا چنان اعتبار بخشید که روز پرستار به زادروز آن بانوی بزرگ شکوه و عظمت یافته است.
 
نوری در خصوص دلایل انتخاب شغل پرستاری گفت: با توجه به اهمیت این شغل و نیاز مبرم مردم شهر یا روستای محرومی که در آن زندگی می کردم و علاقه شدیدی که به شغل پرستاری داشتم تصمیم گرفتم در جهت یاری رساندن به مردم محروم منطقه صفر مرزی خراسان جنوبی (منطقه درمیان) به شغل شریف پرستاری مشغول شوم و با وجود کمبودهای بسیار و در سخت ترین شرایط بحمدالله توانستم خدمات بسیار ارزنده ای به مردم محروم سرزمینم ارائه دهم.
 
وی افزود: در این راستا علاوه بر پرستاری و رسیدگی به امور بهداشت و درمان هموطنان، شرایط ایجاب می کرد که به شغل مامایی نیز بپردازم و همه این خدمات را بسیار دلسوزانه و عاشقانه و بدون هیچ منتی برای مردم محروم انجام می دادم.
 
نوری در ادامه به نمایندگی خود در شورای شهر نیز اشاره کرد و گفت: در کنار این خدمات خالصانه با پیشنهاد خود مردم شهر گزیک، چند دوره به عنوان نماینده شورای اسلامی شهر انتخاب شدم و هم اکنون در این وضعیت کرونایی با تمام وجود در خدمت همشهریانم هستم.
 
وی در پایان اظهار کرد: از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نهایت تشکر و قدردانی را دارم که این بستر را فراهم کرد تا اینجانب در وبینار پرستاران تقریبی از محروم ترین منطقه ایران حضور پیدا کنم. امیدوارم این ارتباطات تقریبی به طور مستمر ادامه پیدا کند.
 

ارسال نظر