وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
نقش بی بدیل بانوان در ایجاد تمدن و فرهنگ سالم
۱۳۹۱/۱۱/۰۹ ۰۳:۳۰ 1903

نقش بی بدیل بانوان در ایجاد تمدن و فرهنگ سالم

آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که زن پاک دامن نسلی پاک را به وجود می آورد تصریح کرد : نقش بانوان در ایجاد مجتمع سالم ، فرهنگ سالم و تمدن سالم بی بدیل است و ما اگر بخواهیم فرهنگ تقریب را درجامعه اسلامی نهادینه کنیم باید به نقش زنان در جهان اسلام توجه کنیم.

به گزارش خبرگزاری تقریب "تنا" ، آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با حضور در همایش بانوان بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ، در بیان دلایل برگزاری نشستی مجزا برای بانوان در کنفرانس وحدت اظهارداشت : اصولا نقش بانوان در جامعه سازی اسلامی بسیار مهم است ، در قرآن کریم و روایات  اهل بیت "ع" ، به ویژه فرمایشات رسول اعظم ، تاکید شده که جامعه را خانواده می سازد و خانواده را زن خانواده می سازد و در روایات نیز به این مسئله تاکید شده است.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد : در استفای آدم و نوح که فردی است عقل مورد استفاده قرار گرفته است ولی در استفای آل ابراهیم و آل عمران استفا ، استفای اهل بیتی است و خاندان مورد استفا قرار گرفته است ، ولی نکته مشترک این استفای اهل بیتی ، حضور زنان است .
وی تاکید کرد : راز استفای اسری یا خاندانی در قرآن کریم ، حضور زنان بزرگ تاریخ بشر است و خداوند دراین زمینه در قرآن کریم تاکید می کند که "ذریه بعضا من بعض" به این معنا که نسل به نسل این استفا ادامه پیدا می کند و این نسیج پاک به وسیله خانواده پرورش پیدا می کند .
آیت الله اراکی در ادامه با بیان این که زن پاک دامن نسلی پاک را به وجود می آورد تصریح کرد : نقش بانوان در ایجاد مجتمع سالم ، فرهنگ سالم و تمدن سالم بی بدیل است و ما اگر بخواهیم فرهنگ تقریب را درجامعه اسلامی نهادینه کنیم باید به نقش زنان در جهان اسلام توجه کنیم.
وی با اشاره به چالش های خطرناک و بزرگ جهان اسلام گفت : مهمترین چالش امروز جهان اسلام ، تلاش دشمنان برای در هم شکستن اراده اسلامی مسلمانان از درون است ، دردرون جامعه اسلامی ما افراد مخلص و پاک زیاد بودند ولی در درون روح جمعی ما افراد از خدا غافل بسیار بود ولی بیداری اسلامی روح خفته افراد را بیدار کرد و اراده جمعی را شکل داد.
آیت الله اراکی ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان را در راستای تلاش دشمنان برای مخدوش کردن روحیه جمعی دانست و گفت : اگر روحیه جمعی میان مسلمانان وجود نداشته باشد آرزوی ایجاد تمدن اسلامی بزرگ به گور خواهد رفت ، در این شرایط پرچالش و خطرناک نقش بانوان در یکپارچه شدن جامعه اسلامی بسیار موثر است.
وی افزود : در حال حاضر باید در اندیشه آن باشیم که انسجام دینی - اسلامی را از طریق بانوان در جامعه اسلامی به وجود آوریم .
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد : در شرایط فعلی جهان اسلام ، ضرورت تشکیل سازمان بانوان مسلمان فعال بیش از پیش احساس می شود زیرا ایجاد این اتحادیه زمینه انسجام خانواده ها را فراهم می کند .
آیت الله اراکی در پایان از تلاش های آیت الله تسخیری و خانم افتخاری قدرانی کرد.

ارسال نظر