وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
۱۴۰۲/۰۹/۱۸ ۱۰:۵۳ 194
| فيلم |

مثبت ۱۰۰ ثانیه | غرب و صهیونیسم علیه انتخابات

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «ما میگوییم نظر، نظر مردم است؛ آن دولتی که با آراء مردم فلسطین تشکیل شد، درباره‌ی مردمی که آنجا هستند و از کشورهای دیگر آمده‌اند تصمیم‌گیری خواهد کرد؛ ممکن است به همه‌ی آنها بگوید در فلسطین بمانید... ممکن هم هست بگویند نه، بعضی بروند یا همه بروند؛ اختیار با آنها است.» ۱۴۰۲/۰۹/۰۸


سی‌وپنجمین شماره از مجموعه گزارش‌های مثبت ۱۰۰ ثانیه، به این موضوع می‌پردازد که ایده رهبر معظم انقلاب برای حل مسئله فسلطین و برگزاری همه‌پرسی ملی در این سرزمین تبیین همان طرحی است که پیش از این توسط جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد ثبت شده است.

«مثبت ۱۰۰ ثانیه» عنوان بسته تصویری است که در صد ثانیه به کاوش در یک نکته مطرح شده از سوی رهبر انقلاب در جریان دیدارها و سخنرانی‌ها می‌پردازد.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif آنچه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هشتم آذرماه درباره تعیین وضعیت غیربومیان فلسطین توسط نظام سیاسی منتخب اکثریت فلسطینی‌ها گفتند موضوع جدیدی نبود بلکه عین طرحی است که پیش از این نیز توسط ایشان مطرح شده و حتی از جانب ایران در سازمان ملل متحد هم به ثبت رسیده است. متن این طرح در رسانه KHAMENEI.IR در دسترس است.

طبق این طرح، اجرای همه‌پرسی در فلسطین شامل ۴ مرحله‌ است:
۱. بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین تاریخی خود
۲. برگزاری همه‌پرسی ملی در میان مردم فلسطین اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی که قبل از بیانیه‌ بالفور ساکن فلسطین بوده‌اند
٣. تشکیل نظام سیاسی مورد نظر اکثریت مردم فلسطین
۴. تصمیم‌گیری برای ساکنان غیربومی فلسطین توسط این نظام سیاسی

طرح ایران برای حل مسئله فلسطین مبتنی بر اصل حق ملت‌ها برای تعیین سرنوشت‌ خودشان است.

غرب نه فقط الان بلکه در همان سال‌های ۱۹۲۰ و شروع پروژه استعماری غصب سرزمین فلسطین و تشکیل رژیم صهیونیستی هم با این موضوع مخالف بود. انگلیس نه تنها برای تعیین سرنوشت فلسطین بلکه حتی برای تعیین شورای مشورتی حکومت قیمومیت هم تن به انتخابات ندادند. دلیلش واضح بود: برگزاری انتخابات برابر بود با شکست پروژه صهیونیسم!

دلیل مخالفت الان غرب با انتخابات هم همین است. فلسطینی‌ها هیچ وقت ظلم و استعمار را انتخاب نمیکنند.

ارسال نظر