وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
۱۴۰۲/۰۹/۱۱ ۱۰:۲۴ 244
| فیلم |

مثبت ۱۰۰ ثانیه | بلوک مقاومت، محور نظم جدید جهان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «طوفان‌الاقصیٰ علیه رژیم صهیونیستی است، امّا آمریکازدایی است؛ این حادثه‌ی تاریخ‌ساز توانست جدول سیاستهای آمریکا در این منطقه را به هم بریزد و ان‌شاءالله اگر این طوفان ادامه پیدا بکند، جدول سیاست آمریکا در منطقه را محو خواهد کرد.» ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
 


سی‌وچهارمین شماره از مجموعه گزارش‌های مثبت ۱۰۰ ثانیه، به این می‌پردازد که عملیات طوفان الاقصی چگونه طرح‌های آمریکا برای منطقه غرب آسیا را محو کرده است.

«مثبت ۱۰۰ ثانیه» عنوان بسته تصویری است که در صد ثانیه به کاوش در یک نکته مطرح شده از سوی رهبر انقلاب در جریان دیدارها و سخنرانی‌ها می‌پردازد.

اشاره رهبر انقلاب: «یک سیاستی را آمریکا از سالها پیش دنبال میکرد که همان سیاست سلطه‌ی بر منطقه بود، وسیله‌ی عمده‌ی این سیاست هم حمایت از رژیم صهیونیستی بود.

هرچه بتواند او را قوی کند، دست‌وبال او را باز کند، دیگران را تشویق کند به اینکه با او ارتباط برقرار کنند.

البتّه این سیاست قدیمی است، مال ده‌ها سال پیش است؛ از یکی دو دهه پیش، این سیاست را تشدید کردند، رفتند سراغ افغانستان، رفتند سراغ عراق و با اشغال اینها میخواستند تسلّط پیدا کنند، امّا نتوانستند.

امروز سیاست و جهت‌گیری در این منطقه آمریکازدایی است.

یکی از نشانه‌های واضح و بارزی که امروز جلوی چشمهاست، همین طوفان اقصیٰ است.

بله، این طوفان‌الاقصیٰ علیه رژیم صهیونیستی است، امّا آمریکازدایی است؛ این حادثه‌ی تاریخ‌ساز. به معنای واقعی کلمه، حادثه‌ی طوفان‌الاقصیٰ یک حادثه‌ی تاریخ‌ساز بود؛ توانست جدول سیاستهای آمریکا در این منطقه را به هم بریزد و ان‌شاءالله اگر این طوفان ادامه پیدا بکند، جدول سیاست آمریکا در منطقه را محو خواهد کرد.»

 

۱۴۰۲/۹/۸

اما طوفان الاقصی چگونه جدول سیاست‌های آمریکا را بهم زد؟

بایدن هم مسیر ترامپ را در پیش گرفته بود:

آرام کردن فضای ضدصهیونیستی غرب آسیا خاموش کردن شعله‌ای بود که می‌توانست به خرمن منافع امریکا بیفتد.

توافقنامه ابراهیم قرار بود آبی باشد بر این آتش. درظاهر همه چیز داشت طبق نقشه پیش‌ می‌رفت. امارات و بحرین برای صهیونیست‌ها سفارتخانه باز کردند.

مراکش و سودان توی نوبت بودند.

مهم‌ترین امتیاز اما قرار بود با عربستان سعودی ثبت شود به‌عنوان یکی از مهم‌ترین کشورهای اسلامی و عربی.

نتانیاهو در سازمان ملل نتوانست ذوق‌زدگی‌ش را از این موضوع پنهان کند و عادی شدن روابط با سعودی‌ها را یک پیشرفت تاریخی معرفی کرد.

عادی‌سازی قرار بود بستر یک منفعت مهم را برای صهیونیست‌ها و حتی غرب فراهم آورد. هرمز و باب‌‌المندب دو منطقه خطر برای اقتصاد غرب بودند.

دالان ترابری هند، امارات، عربستان، رژیم صهیونیستی و اتحادیه اروپا و امریکا با دور زدن این دو تنگه هم امن می‌شد، هم ایران و روسیه را از یک راهگذر مهم اقتصادی دنیا کنار می‌گذاشت.

طوفان اقصی علاوه بر شکست غیرقابل ترمیم رژیم صهیونیستی، نه فقط همۀ این طرح‌ها را به‌هم ریخت بلکه نمایش بلوک جدیدی در هندسه قدرت و نظم نوین جهان بود از فلسطین تا ایران و یمن و عراق و لبنان که می‌خواهد سرنوشت منطقه را با دستان خودش رقم بزند:

بلوک مقاومت!

ارسال نظر