وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
باید برای آینده وحدت داشته باشیم/موعود وحدت را برای همه انسانها به ارمغان خواهد آورد
۱۳۹۱/۱۱/۰۸ ۰۳:۳۰ 1512

باید برای آینده وحدت داشته باشیم/موعود وحدت را برای همه انسانها به ارمغان خواهد آورد

ظرفیت انسان برای رسیدن به کمال نامتناهی است تحقق این هدف و برپایی زندگی سعادتمند جز با وحدت و تلاش همه جانبه امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دکتر"محمود احمدی نژاد" در سخنانی در مراسم افتتاحیه کنفرانس وحدت اسلامی ، اظهار داشت: انسان برای تقابل و دشمنی خلق نشده است اساسا انسان خلق شده است برای وحدت و همدلی و همکاری و همراهی؛ تا زندگی سعادتمندی را برای همه ابنای بشر فراهم اورد و در مسیر کمال به قله ها برسد. 
وی افزود:ظرفیت انسان برای رسیدن به کمال نامتناهی است تحقق این هدف و برپایی زندگی سعادتمند جز با وحدت و تلاش همه جانبه امکان پذیر نیست. 

رئيس جمهور با بیان این که در همه جای دنیا مشکلاتی وجود دارد و اختلافات بیداد می کند، اظهار داشت:در اروپا و امریکا و شرق دور و... شاهد درگیریهای بسیار هستیم و ما تاکید می کنیم که باید وحدت در بین همه انسانها وجود داشته باشد چه آنکه پیامبران برای ایجاد وحدت بین همه انسانها مبعوث شده اند تا دلها را به هم گره زده و دشمنی ها را پاک کنند. 

وی افزود: ما به تاسی به وجود نورانی پیامبر اعظم(ص) که دردانه هستی، واسطه عالم خلقت، نور و انسان کامل و تجلی اکمل خداست دور هم جمع شده و بر وحدت تاکید داریم. 

رئیس جمهور گفت: وحدت در گذشته نمی تواند ترسیم کننده راه آینده باشد بعلاوه اینکه وحدت در گذشته تقریباً محال است؛ امروز که بصورت لحظه ای می توان از حوادث آگاه شد، تحریف حق و باطل می شود و ناظران یک حادثه ده ها روایت بعضاً متناقض از آن دارند پس حال چگونه می توان غبارهای تحریف تاریخ را برداشت. 

وی افزود: وحدت در نیت اولین گام برای رسیدن به وحدت است و کسی که برای خدا کار می کند با کسی که برای نفس خود کار می کند نمی تواند متحد شود. کسانی که نیاتشان شیطانی است نمی توانند متحد شوند. اصل وحدت در سایه نیت های الهی، اخلاص و کار برای خداست. اگر کار برای خدا نباشد، وحدت بی معناست و هر قدر که اخلاص بالاتر باشد، وحدت و همدلی نیز بالاتر است. 

احمدی نژاد با بیان این که اگر پیامبران اکنون حضور داشتند نه فقط اختلافی نداشتند بلکه متحد کامل بودند زیرا کار برای خداست، یادآور شد: اگر کار برای خدا باشد همدلی است. اگر فردی دنبال سلطه طلبی، قدرت طلبی و دنیاست امکان ندارد با فردی که برای خدا و حاکمیت خدا در دنیا تلاش می کند، متحد شود. 

وی افزود: خدا ما را برای اخلاص خلق کرده است و اگر می خواهیم کمال پیدا کنیم و به خدا برسیم، تنها راه رسیدن به خدا ، اخلاص است. همه کارها برای خداست و اگر کار برای خدا نباشد، وحدت بی معناست. 

رئیس جمهور گفت: فرض کنید همه مسلمانان متحد شدند، می خواهند چه کار کنند؟ بلوکی در مقابل مسیحیان شوند یا امپراطوری جهانی درست کنند؟ آیا پیامبر برای تأسیس امپراطوری در جهان آمده است؟. اول باید به دنبال استقرار توحید در عالم باشیم و همه کمالات ، زیبایی ها و سعادت در سایه استقرار توحید است. 

وی با بیان این که نخستین کلام پیامبران دعوت به لا اله الا الله و توحید و عبودیت خدا و یگانه پرستی بوده و این رمز کمال و سعادت انسان است اظهار کرد: محال است با غیر توحید یعنی با شرک کسی به سعادت و کمال برسد و تنها مسیر رسیدن به کمال و سعادت، توحید است. 

احمدی نژاد افزود: کسانی که در تاریخ شعار عدالت دادند فراوانند مانند کمونیست ها و مارکسیست ها که با شعار عدالت روی کار آمدند و حکومت مستقر کردند اما نتیجه چه شد؟ عدالت جز در سایه توحید نمی تواند سعادت انسان را تضمین کند و اصلاً عدالت در سایه توحید است. عدالت عینیت اندیشه توحیدی در زندگی اجتماعی است. 

رئیس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: امروز نظام اقتصادی در دنیا مستقر است که ویژگی اش این است که به شکل مستمر ثروت محرومان را به جیب سرمایه داران جهانی منتقل می کند. یکی از شواهد آن کسر بودجه دولت آمریکاست فکر می کنید این کسر بودجه از کجا تأمین می شود؟ امسال دولت آمریکا ۱۶۰۰ میلیارد دلار کسر بودجه داشت. 

وی تصریح کرد: حاکمان آمریکا با استفاده از شرایط جنگ جهانی اول و دوم کاغذی را به نام دلار بر اقتصاد جهان حاکم کردند سپس در چاپخانه های آمریکا پنج سنت هزینه و کاغذی چاپ می کنند و بر روی آن می نویسند ۱۰۰ دلار و به جای آن کالا ، انرژی ، ثروت ، نیروی انسانی ، اندیشه و تولید ملت ها را می برند و مدام دنیا در فقر ، تورم و افزایش قیمت هاست. 

وی ادامه داد: بعد برای این که رد گم کنند عنوان می کنند که ملت ها ناتوان هستند ، ملت ها ضعیف اند و اشکال از ملت هاست. آنها دیکتاتورها را حاکم و اندیشه ها را باطل می کنند و ملت ها را در فقر و ضعف نگه می دارند. 

رئیس جمهور گفت: هر سال ۱۶۰۰ میلیارد دلار کسری بودجه دارند با پول کشور خودتان مقایسه کنید چقدر می شود به نظر بنده این رقم معادل کل بودجه یک کشور بزرگ مانند هند است. 

احمدی نژاد با بیان این پرسش که معادن آفریقا دست کیست، افزود: در آفریقا گرانبهاترین معادن دنیا وجود دارد اما مردم این قاره فقیرترین مردم جهان هستند. 

رئیس جمهور گفت: در شرایط حاکمیت تبعیض، ظلم و بی عدالتی فرصتی برای رشد انسان ها و اندیشیدن به سعادت باقی نمی ماند. 

احمدی نژاد افزود: انسان ها میلیون میلیون به دنیا می آیند و همانند غنچه ناشکفته از دنیا می روند و کسی فرصت پیدا نمی کند به انسان بودن خودش بیندیشد ، چون بی عدالتی است. 

وی با بیان اینکه عدالت باید حاکم شود گفت: همه پیامبران الهی آمدند پس از توحید ، استقرار عدالت و همه مردم را برای استقرار عدالت بسیج کنند. 
رئیس جمهور افزود: عدالت پله نخست و شروع کار است نه پایان کار و باید عدالت باشد تا انسان رشد و کمال پیدا کند. 

احمدی نژاد گفت : برخی تصور می کنند هر قدر فقر و تبعیض و بدبختی بیشتر باشد بهتر است ، چه کسی این حرف را زده و در کجا از پیامبر ما نقل شده است که فقر و تبعیض و بدبختی بهتر از عدالت است. 


احمدی نژاد با اشاره به سیستم اقتصادی آمریکا و اینکه ملتها را در ضعف نگه می دارد و ثروتهای آنها را غارت می کند، ادامه داد: در میان ظلم فرصتی برای شکوفا شدن انسانیت نمی ماند. 
وی هدف دیگر را گسترش عشق به انسانها دانست و گفت: توحید خواهی و عدالت خواهی در عشق به انسانها میسر است و انسان هرچقدر موحدتر و عادل تر ، عاشق تر است و پیامبر اسلام رحمه للعالمین بود چرا که موحدترین و عاقل ترین انسانها بود. 

احمدی نژاد افزود: عدالت و انسانیت و کمال بدون محبت ممکن نیست و دایره استقرار توحید ، عدالت و عشق، انسانی و جهانی است. 

وی این ماموریت ها را جهانی دانست و تأکید کرد: برای همین بود که امام خمینی(ره) فرمودند: در هرجا که ظلم است ما هستیم و مدافع مظلومان هستیم. 

احمدی نژاد با بیان اینکه امت واحده تنها به معنای امروزی نیست با اشاره به پیمان پیامبر اکرم با یهودیان مدینه افزود: در معاهده پیامبر با یهودیان آمده است که ما برای ایجاد امت واحده پیمان می بندیم . 

احمدی نژاد با بیان اینکه دشمنان بشریت با شعار عدالت و دموکراسی کل دنیا را استحصار می کنند تصریح کرد: حتی با نگاه سیاسی ماموریت ما جهانی است؛ آنها می گویند ما جهان را نجات می دهیم و ما می گوییم مسلمانان را بلکه ما باید اروپا و آمریکا را از دست صهیونیست ها نجات دهیم . 

وی افزود: عده ای هستند که بر مرز گذاشتن ها اصرار می ورزند که فلانی مسییحی یا شیعه و یا سنی است و این تفرقه ها کار شیطان است و شیطان در تفرقه ها حکومت می کند. 

احمدی نژاد وحدت در رهبری را بخش دیگری از ضروریات وحدت دانست و گفت: فرض کنید همه جهانیان دنبال عدالت باشند چه کسی باید این جمع را مدیریت کند. 

وی افزود: گفته اند در اختلافات به قرآن و رسول رجوع کنید اما همه عاشق قرآن و رسول اکرم هستند اما چرا وحدت نیست و چرا کسی که مدعی عشق به پیامبر است به خود بمب می بندد و خود را در مسجدی که عاشقان پیامبر اکرم حضور دارند منفجر می کند. 

احمدی نژاد با بیان اینکه این به فهم ما از قران بر می گردد تاکید کرد: کسی می تواند رهبری کند که قران را بفهمد اما فهم ما از پیامبر و قران ناقص است و این فهم ما تابعی از نفسانیت و شخصیت و میزان اخلاص و تقوا است . 

وی افزود: این همه رئیس و عالم داریم اما متحد نمی شویم چرا که نیازمند فردی هستیم که قرآن را همانگونه که پیامبر می دانست و می فهمید بفهمد. 

احمدی نژاد ادامه داد: اگر حبل الله نباشد وحدت نشدنی است و حبل الله کسی است که دستی در دست انسان و دستی در دست خدا داشته باشد و او باید معصوم و فارغ از اشتباه و خالی از نقص و ایراد باشد وگرنه عدالت و توحید و عشق محقق نخواهد شد. 
رئیس جمهور با بیان اینکه این یک نیاز فطری است و کسی نمی تواند مدعی باشد که چون پیامبر است تصریح کرد: همه پیامبران وعده داده اند که او می آید و توحید و عدالت را حاکم می کند و خدا او را خلق کرده است و بدون موعود نمی توان وحدت کرد . 

وی با بیان اینکه نیازمند انسانی از جنس پیامبر هستیم افزود:این که او متعلق به شیعه و سنی و مسیحی و هندو و بودایی است این مرز بندی ها شیطانی می باشد و نمی تواند کسی خود را آخر مرز اسلام بداند و مسلمان دیگری را بکشد چرا که پیامبران برای کشتن نیامده بودند. 

احمدی نژاد در پایان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه عدالت در جهان مستقر خواهد شد، تاکید کرد: موعود با ظهور خود این مهم را محقق خواهد کرد.

ارسال نظر