وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
با تثبیت معانی واقعی ارادت و عشق به پیامبراکرم (ص) وحدت را گسترش دهیم
۱۴۰۱/۰۷/۲۳ ۰۹:۰۵ 315
قسوم در سی و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی:

با تثبیت معانی واقعی ارادت و عشق به پیامبراکرم (ص) وحدت را گسترش دهیم

رئیس جمعیت علمای مسلمان الجزایر اظهار داشت: علما این مسئولیت را دارند که باید به دنبال ایجاد یک وحدت عملی باشند و از طریق ایجاد آموزش وحدت اسلامی به دور از هرگونه فرقه گرایی می‌توانند به این هدف مهم دست یابند. 


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شیخ عبدالرزاق قسوم، رئیس جمعیت علمای مسلمان الجزایر صبح چهارشنبه 20 مهرماه در مراسم افتتاحیه سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در سخنانی ضمن تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) تأکید کرد: زمانی که سخن از اسلام به میان می آید، بیانگر وحدت، مودت، اخوت میان مسلمانان است،در واقع واژه  وحدت از تمام تعالیم اسلام سرچشمه می‌گیرد.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم برای ایجاد الفت میان مسلمانان همواره تاکید می‌کند که امت شما، امت واحدی است.بنابراین اگر یک نگرش عمیق به اسلام داشته باشیم، متوجه می‌شویم که آموزه های اسلام سراسر وحدت و اتحاد است.

قسوم خاطر نشان کرد: ما اگر وحدت را به عنوان یک باور فرهنگی بپذیریم، این پدیده زمانی شکوفا  شده و زمانی دچار افول می‌شود، بنابراین ما شاهد هستیم که در شرایط خوب، وحدت میان مسلمانان بیش از اندازه رواج پیدا می کند.

رئیس جمعیت علمای مسلمان الجزایر اذعان کرد: ما باید بدانیم که وحدت اسلامی، وحدتی است که از کودکی با انسان همراه بوده است، در واقع وحدت آمیخته در فطرت انسان هاست.

قسوم افزود: وحدت را می‌توانیم با تثبیت معانی واقعی و ارادت و عشق به پیامبراکرم (ص) گسترش دهیم.

رئیس جمعیت علمای مسلمان الجزایر با بیان اینکه ما به عنوان یک مسلمان معتقدیم که اگر بخواهیم در زندگی خود مقتدرانه و با سعادت زندگی کنیم، باید به وحدت روی بیاوریم، تصریح کرد: مسئله ایجاد وحدت امت مهمترین مسئله حال حاضر جهان اسلام است.

قسوم تصریح کرد: از علما و اندیشمندان جهان اسلام می خواهیم که بیش از گذشته به مسئله وحدت و اتحاد امت اسلامی توجه کنند. باید بدانند به کسانی که در پی ایجاد تفرقه هستند، هرگز نباید پاسخ داد.

وی خاطر نشان کرد: علما این مسئولیت را دارند که باید به دنبال ایجاد یک وحدت عملی باشند و از طریق ایجاد آموزش وحدت اسلامی به دور از هرگونه فرقه گرایی می‌توانند به این هدف مهم دست یابند. 

رئیس جمعیت علمای مسلمان الجزایر تصریح کرد:همکاری و گذشت به دور از مسائل تفرقه انگیز از جمله راهکار های وحدت عملی می‌باشد. ما باید این راهکار ها را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و بدانیم که اولین دغدغه ما مسلمانان، آزادسازی قبله اول مسلمانان یعنی قدس شریف است و با این کار می‌توانیم بر مشکلاتمان فائق آییم.

وی در پایان گفت: مسلمانان باید در جهت ایجاد و گسترش وحدت بیش از پیش تلاش کنند و گام های مستحکمی را در این زمینه بردارند تا به نتیجه مطلوب برسند.

ارسال نظر