به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، صادق رمضانی، مدیر شبکه الولایه در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری سیودومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، یکی از آسیبهای شیوه برگزاری همایشهایی چون کنفرانس وحدت را رویکرد «کارشناسمحور» بهجای رویکرد «مخاطبمحور» خواند و گفت: آسیبهایی که امروز متوجه جوانان و مفهوم تقریب است، نیاز به بررسیهای دقیق دارد.
وی افزود: بررسی این آسیب ها امکانپذیر نیست مگر این که دبیرخانه کنفرانس وحدت، شعبههایی در پنج قاره داشته باشد، تا اطلاعرسانیها را در سطح گستردهتری انجام داده و نخبگان و جوانان مناطق مختلف را مستقیما خطاب قرار دهد تا آنها هم اهمیت موضوع تقریب را درک کنند.
وی ادامه داد: یکی از دلایلی که ما در سطح جهان اسلام نتوانستهایم به تقریب برسیم، این است که ما هنوز با ظرفیت مخاطبان خود، گفتمانی را آغاز نکردهایم.
رمضانی با تأکید بر اینکه باید با راهاندازی شعبههای دبیرخانه مرکزی کنفرانس وحدت اسلامی فهرست جامعی از علاقهمندان به تقریب مذاهب تدوین شود، درباره نقش رسانهها گفت: رسانهها نقش اول را در اطلاعرسانی برای موضوع تقریب دارند، اما آیا وظیفه خود را در این مسیر به درستی انجام دادهاند یا نه؟
وی در ادامه با اشاره به اینکه تقریب، موضوعی تأیید شده از سوی قرآن، سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز، برداشتهای سیاسی موقت از مفهوم وحدت، در رسانهها ترویج میشود و مخاطب تصور میکند که هدف ما از مفهوم وحدت، تغییر نگرش و مذهب است، در حالی که در واقع باید رسانهها این موضوع را به چالش بکشند که این رویکرد تغییر مذهب در مسئله تقریب اشتباه است.
مدیر شبکه الولایه گفت: رویکرد مقام معظم رهبری و نظام این است، که هر کس در جایگاه مذهبی خود بایستد، اما به این باور برسد که ما برای برونرفت از چالشها راهی جز وحدت نداریم.
ارسال نظر