وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
اهدای نشان درجه یک خدمت به آیت الله تسخیری از سوی رییس جمهور
۱۳۹۱/۱۱/۰۸ ۰۳:۳۰ 1580

اهدای نشان درجه یک خدمت به آیت الله تسخیری از سوی رییس جمهور

در بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری نشان درجه یک خدمت را به پاس فعالیت های ارزشمند ایت الله تسخیری به وی اهدا کرد.

به گزارش خبر گزاری تقریب "تنا " محمود احمدی نزاد رئیس جمهوری ، با حضور در بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی پیش  از سخنرانی خود در این نشست به پاس خدمات شایسته آیت الله تسخیری دبیر کل سابق مجمع التقریب ، نشان درجه یک خدمت به وی اهدا کرد.
حاجی خانی مسئول اهدای نشان های دولتی ریاست جمهوری پیش از اهدای نشان ، با بیان این که تقدیم نشان دولتی به شخصیت ها در راستای اجرای اصل 129 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است گفت : در محفل باشکوه حاضر به پاس سال ها تلاش بی وقفه و صادقانه حضرت آیت الله تسخیری در انجام مسئولیت های مختلف به ویژه بسط و گسترش دین مبین اسلام در جامعه بین المللی از سوی ریاست محترم جمهوری نشان درجه یک خدمت به ایشان اهدا می گردد.
گفتنی است آیت الله شیخ محمد علی تسخیری در هفدهمین روز پائیز سال ۱۳۲۳ مقارن با هشتم اکتبر۱۹۴۴در نجف اشرف در خانواده ای ایرانی از علمای مجاور مقیم ان شهر پای به عرصه وجود گذاشت و پس از سالها تحصیل در مدارس و حوزه نجف از دانشکده فقه آن شهر فارغ التحصیل شد و به حلقه دروس خارج فقه و اصول مراجع و علمای بزرگ چون ایت الله شهید صدر پیوست . 
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تمامی همت خویش را وقف خدمات گوناگون اموزشی ، ترویج و تیلیغی در میان دانشگاهیان و فرهنگیان کرد و مسولیت تاسیس و مدیریت نهادهای خطیر و معظمی را  عهده دارشد. 
در ادامه مراسم تقدیر ، دکتر مخلص احمد الجده رییس دانشگاه تمدن اسلامی لبنان نیز دکترای افتخاری این دانشگاه را به آقای دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری  اهدا کرد.

ارسال نظر