وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
اهداف مجمع برگرفته از کتاب، سنت، سیره اهل بیت عصمت و احزاب بزرگ پیامبر است.
۱۳۹۰/۱۱/۱۹ ۰۳:۳۰ 1663

اهداف مجمع برگرفته از کتاب، سنت، سیره اهل بیت عصمت و احزاب بزرگ پیامبر است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اهداف بیست و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ابراز امیدواری کرد که مجموع مقالات، سخنرانی ها و بحث های عالمانه و تخصصی اندیشمندان حاضر در کنفرانس، گامی راهگشا و رو به جلو در جهت دستیابی به الفت و برادری، وحدت و انسجام، گسترش فرهنگ تقریب مذاهب و نیز حرکتی در مسیر موج بلند و توفنده بیداری اسلامی باشد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی،آیت الله تسخیری در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی خاطرنشان کرد: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که 21سال پیش به دستور ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای تأسیس شد، در ادامه راه پیشگامان و بزرگانی که 60 سال پیش در تاریخ معاصر بذر این اندیشه مبارک را از سرزمین مصر در تمامی جهان اسلام پاشیدند، اهداف بزرگی را دنبال      می کنند که همگی برگرفته از کتاب و سنت و سیره اهل بیت عصمت و طهارت و احزاب بزرگ پیامبر است.

وی با اشاره به اهداف این مجمع که از سوی علما و اندیشمندان جهان اسلام مورد تأیید و تأکید قرار گرفته است، گفت: کمک به امر احیا و گسترش فرهنگ و معارف اسلامی، کوشش در راه ایجاد آشنایی بین علما، مذاکرات و پیشوایان مذهبی جهان اسلام، گسترش اندیشه تقریب بین اندیشمندان و انتقال آن به توده های مسلمان، سعی در تشکیل جبهه واحد در قبال توطئه های دشمنان اسلام، تلاش در جهت احیا و گسترش اصل مترقی اجتهاد در بین اندیشمندان و صاحب نظران و رفع بدبینی ها و شبهات بین پیروان مذاهب اسلامی از جمله این اهداف است.

دبیرکل مجمع افزود: این مجمع برای دستیابی به اهداف فوق از تمام راه کارهای علمی، فرهنگی، تبلیغاتی مجاز و قانونی در سراسر جهان اسلام بهره برده و می برد.

هم چنین مولوی اسحاق مدنی نیز در ادامه گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران راه را برای پیاده شدن یک حکومت اسلامی در جهان باز کرده است.

مشاور رئیس جمهور در امور اهل سنت افزود: انقلاب اسلامی ایران نشان داده است که اسلام در قرن کنونی با همه فشارها، تحریم ها و همه موانعی که بر سر راهش گذاشته اند می تواند به اهداف خود برسد همان طور که در طول این سی وسه سال توانسته ایم این را ثابت کنیم.

وی افزود: بیداری کنونی کشورهای اسلامی خون بهای هزاران مسلمان، عالم، دانشمند و شخصیت های عرب و غیر عرب است و همه هتک حرمتها، تبعیدها و زجرهایی است که در این راه کشیده شده است و این بیداری با همه سختی ها به دست ما رسیده است البته در مقابل جهان اسلام و برای اسلام این زجرها بسیار کم و ناچیز است.

اسحاق مدنی ادامه داد: باید بسیار هوشیار و آگاه بود و نگذاشت دشمنی را که از در بیرون کرده ایم از پنجره وارد شود چراکه جبران آن بسیار سخت است. باید از این فرصت به نفع اسلام استفاده کنیم و به جایگاهی برسیم که در شأن امت اسلامی است.

ارسال نظر