وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
اقتدار موجود در ایران درنتیجه وحدت و تقریب است
۱۴۰۲/۱۲/۰۸ ۰۸:۵۳ 91
حجت الاسلام رستم نژاد در گفتگو با تقریب:

اقتدار موجود در ایران درنتیجه وحدت و تقریب است

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور، بیان کرد: قلم خبرنگار همان شمشیر مجاهد است؛ خبرگزاری تقریب به خوبی حرکت کرده و در بحث غزه و مسئله جهاد تبیین که حضرت آقا همواره اشاره می کنند به خوبی نقش آفرینی کرده است.


حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب مهمترین نقش رسانه های جهان اسلام را نزدیکی دلها و الفت و دوستی دانست و اظهار داشت: یکی از کارهای بسیار مهم و خصوصا آنچه اهمیت بیشتری را متوجه امت اسلام کرده است، توجه ویژه به اقدام حضرت امام راحل(ره) در موضوع تقریب است.

حجت الاسلام رستم نژاد، افزود: اکنون اقتداری که نظام دارد علاوه بر داشتن مشکلات داخلی و مدیریتی در نتیجه وحدت است؛ در واقع اقتدار موجود را از نگاه دیگران مشاهده می کنیم، ایران مقتدر به تمام معنا یک ابر قدرت است.

وی ادامه داد: برای آنکه بتوان در دل کسی نفوذ کرد اقتدار نیاز دارد، لذا پیام ایران یک پیام قدرتمند و پر نفوذ است؛ از اینرو در حادثه غزه مشاهده کردیم برای ابنای بشر قابل درک نبود و اکنون بدون آنکه جمهوری اسلامی به طور مستقیم دخالت کند، همگان ایران را صحنه گردان می دانند.

وی تصریح کرد: در قیاس معکوس هر چه مشکلات است می گوییم آمریکا مقصر چراکه او پدر تررویسم است و در مقابل اگر مقاومتی است سخن از ایران مطرح می شود، نام یمن، لبنان،سوریه ، عراق و دیگر عزیزان مقاومت می آید و همه به جمهوری اسلامی ختم می گردد.

وی عنوان کرد: اگر در این فضا تقریب نداشته باشید و از مسئله وحدت به دور باشیم، اولین ضربه ای که می خوریم از ناحیه عدم توجه به وحدت و تقریب خواهد بود زیرا تفرقه اجازه حیات را خواهد گرفت.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نقش خبرنگاران ورسانه ها در مسئله نوار غزه، اذعان داشت: خبرگزاری ها کارشان تبیین است و باید اخبار را از کسی که تبیین گر است به خوبی به مقصد مخابره کنند.

وی اضافه کرد: بخشی از اقدام رسانه ها تبیین و بخشی ابزار است که رسانه باید با  قدرت وارد شود؛ الحمدلله مجمع تقریب دارای ابزار مختلف است و این حرکت مقدس را ادامه داده است؛ خبرگزاری تقریب نیز به خوبی حرکت کرده و در بحث غزه و مسئله جهاد تبیین که حضرت آقا همواره اشاره می کنند به خوبی نقش آفرینی کرده است.

وی در پایان تاکید کرد: قلم خبرنگار همان شمشیر مجاهد است؛ ما تاثیر رسانه را در اغتشاشات سال گذشته که یک جنگ ترکیبی بود مشاهده کردیم؛ در این بحث بر روی اختلاف میان مذاهب و اقوام سرمایه گذاری شده بود؛ البته ملت بیدار است و باید حواسمان باشد که نقطه توجه دشمن به سوی اختلاف افکنی است، لذا باید تقریب دلها و افکار تقویت شود.

ارسال نظر