وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
اختلافات، موجودیت امت اسلامی را تهدید می‌کند
۱۴۰۳/۰۶/۲۸ ۲۱:۰۱ 27
استاد دانشگاه تونس در وبینار هفتم کنفرانس وحدت:

اختلافات، موجودیت امت اسلامی را تهدید می‌کند

دکتر "محمد عزیز بن زاکور" استاد دانشگاه و محقق تونسی در وبینار هفتم سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی با اشاره به جنایت‌های روزانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین که با کمک حامیان غربی این رژیم صورت می‌‌گیرد، گفت: دشمن پیوسته در تلاش برای ایجاد فتنه و شقاق بین امت اسلام است؛ بنابراین ما مسلمانان باید قوی شویم، اختلافات بین خود را کنار بگذاریم و با هم متحد شویم تا بتوانیم در برابر دشمن و نقشه‌های شیطانی آنان ایستادگی کنیم.

وی تصریح کرد:امروز بسیاری از کشورهای اسلامی به گفته‌های خداوند در مورد ضرورت وحدت که می‌فرماید «إن هذه أمتکم أمة واحدة و أنا ربکم فاعبدون» یا اینکه می‌فرماید «انما المؤمنون اخوة فاصلحوا بین اخویکم واتقوا الله لعلکم ترحمون»، پایبند نیستند.

زاکور تأکید کرد:اختلافات، موجودیت امت اسلامی را تهدید می‌کند. پس آنچه که در شرایط کنونی به آن نیاز داریم، این است که اختلافات و تفرقه‌های بین خود را از میان برداریم و با هم به وحدت برسیم و ارزش‌های محبت و مهربانی را در بین خود اشاعه دهیم و همانند یک جسم واحد باشیم.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: تصوف و عرفان، ما را به الفت و وحدت می‌رساند، محبت یکی از رکن‌های اساسی تصوف و عرفان است. محبت، روح تصوف و در رأس آن محبت رسول خدا(ص) و اهل بیت ایشان(ع) است.

ارسال نظر