وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
اجلاس علمایی در عراق در ایجاد هم افزایی در دنیای اسلام تاثیر به سزایی دارد
۱۴۰۳/۰۲/۱۹ ۰۸:۳۹ 61
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق:

اجلاس علمایی در عراق در ایجاد هم افزایی در دنیای اسلام تاثیر به سزایی دارد

به گزارش خبرگزاری تقریب، محمد کاظم آل صادق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، صبح امروز در دیدار با دبیرکل و اعضای شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی، ضمن خیر مقدم از برگزاری اجلاس علمایی در عراق استقبال کرد و افزود که برگزاری اینگونه برنامه ها در ایجاد هم افزایی در دنیای اسلام تاثیر به سزایی دارد. 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق به وضعیت کنونی فلسطین و تحولات غزه اشاره و خاطر نشان کرد که ناکامی رژیم صهیونیستی در این عرصه مایه خرسندی جهان اسلام است. 

آل صادق با تاکید بر اینکه عراق یکی از کشورهای بزرگ منطقه است، گفت که تحولات آن اثر مستقیم روی منطقه و ایران بجای می گذارد و اساسا قبل از سقوط صدام عراق به عنوان کشور کودتاها و بعد از صدام به کشور بحران ها معروف شده است. 

نماینده دیپلماتیک ایران با مرور تحولات سال های گذشته عراق به مواردی همچون جنگ طایفه ای، بحران سیاسی، اجتماعی و حضور داعش اشاره کرد و افزود که دولت فعلی با حمایت اکثریت شیعه و سنی تشکیل شده و ما امروز شاهد مقبولیت دولت در بین مردم به جهت اقدامات و تلاش های آن هستیم. 

وی روابط ایران و عراق را حسنه دانست و تصریح کرد که در این روابط سه اصل مهم وحدت سرزمینی که تاکید ایران بر یکپارچگی عراق است، همکاری در دفاع که جلوه اش کمک ایران در دفع داعش بود و همکاری در پیشرفت اقتصادی و توسعه عراق در اولویت ما است. 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در بخش دیگری از سخنان خود به مبادلات اقتصادی، علمی و فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت که با روابط توسعه یافته می توانیم منافع دو کشور را رقم بزنیم.

ارسال نظر