وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
پشت پرده اتهام‌زنی تل‌آویو به حزب‌الله درباره حادثه مشکوک مجدل شمس/ اسرائیل در باتلاق غزه گرفتار شده است
۱۴۰۳/۰۵/۰۸ ۱۴:۲۱ 35
نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان در گفت‌وگو با تقریب:

پشت پرده اتهام‌زنی تل‌آویو به حزب‌الله درباره حادثه مشکوک مجدل شمس/ اسرائیل در باتلاق غزه گرفتار شده است

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با حادثه ساختگی در مجدل شمس به دنبال گسترش جنگ است، ولی بدون کمک آمریکا هرگز قادر به چنین ماجراجویی نخواهدبود.


شیخ «علی الخطیب» نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب درباره تهدیدهای صهیونیست‌ها علیه لبنان و به راه انداختن جنگ علیه این کشور پس از حادثه ساختگی در مجدل شمس در جولان اشغالی سوریه گفت: اگر رژیم صهیونیستی، به تجاوز نظامی علیه لبنان دست بزند، مرتکب ماجراجویی شده است.

وی در این باره توضیح داد: من تصور می‌کنم این رژیم به سبب بن‌بست و تنگنایی که در نوار غزه گرفتار شده و تغییر رویکرد افکار عمومی جهان علیه آن و عدم موافقت ایالات متحده آمریکا با گسترش دامنه جنگ، می‌خواهد از این فرصت بهره برداری کند که یا ناشی از اشتباه سامانه دفاعی این رژیم است یا یک حادثه ساختگی است و بعید نیست که این رژیم، این حادثه ساختگی را برای خروج از این بن بست ایجاد کرده باشد وکه بهانه‌ای فراهم کند تا آمریکایی‌ها را برای کمک به این رژیم برای به راه انداختن جنگ علیه لبنان و گسترش دامنه آن متقاعد کند.

شیخ خطیب تصریح کرد که این رژیم می‌داند که به تنهایی قادر به خروج از غزه نیست و در باتلاق غزه در برابر حماس و دیگر گروه‌های قهرمان مقاومت گرفتار شده است که با شایستگی، شجاعت و قدرت با این دشمن مقابله می‌کنند و ملت فلسطین هم همچنان ایستادگی می‌کند.

وی ادامه داد: پس از تغییر رویکرد افکارعمومی جهان به ویژه مردم آمریکا و اروپا، این رژیم می‌خواهد این رویکرد را بار دیگر تغییر داده و آنها را با خود همراه نماید و می‌خواهد اینگونه به جهان القا کند که مقاومت این جنایت(در مجدل شمس جولان اشغالی سوریه) را مرتکب شده است.

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان درباره اهداف رژیم صهیونیستی از متهم کردن حزب‌الله به دست داشتن در حمله به مجدل شمس در جولان اشغالی سوریه اظهار داشت: در هر حال هیچ کس، ادعاهای این رژیم درباره حادثه مجدل شمس را باور نمی‌کند، به ویژه اینکه جولان، بخشی از اراضی جمهوری عربی سوریه است و ساکنان آن، خود را متعلق به سوریه می‌دانند و با تغییر هویت سوری خود و داشتن تابعیت اسرائیلی مخالفت کرده‌اند، پس از آنکه این رژیم، به شکل غیرقانونی، جولان اشغالی سوریه را به خود ملحق کرد در حالی که سازمان ملل هم آن را به رسمیت نشاخته است.

وی افزود: با توجه به این مسائل، رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا غرب و آمریکا را متقاعد کند و بهانه‌ای بتراشد تا ایالات متحده آمریکا و غرب را برای گسترش دامنه جنگ و انتقام‌جویی از لبنان متقاعد کند.

شیخ الخطیب درباره این که آیا رژیم صهیونیستی قادر به عملی کردن تهدیدهایش علیه لبنان است یا خیر؟ پاسخ داد: ما اعتقاد راسخ داریم به اینکه مقاومت هرگز به این رژیم اجازه نخواهد داد به این هدف خود دست یابد. مقاومت لبنان قدرتمند و آماده است و ملت لبنان هم در کنار مقاومت قرار دارد و ملت‌های عربی و اسلامی هم در کنار مقاومت هستند. جبهه‌های محور مقاومت از یمن تا عراق و سوریه و لبنان و فلسطین قدرتمند است. به همین سبب، رژیم صهیونیستی به دنبال فرار رو به جلو است،؛ اما اگر مرتکب حماقت گسترش جنگ شود، مقاومت کاملا برای مقابله با آن آماده است،. رژیم صهیونیستی فقط قادر به ویرانگری است؛ ولی قطعا شکست خواهد خورد همانطور که در تمام جبهه‌ها و نبردها با مقاومت شکست خورده است.

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان درباره اهداف رژیم صهیونیستی از متهم کردن حزب الله به دست داشتن در حادثه مجدل شمس که در اثر آن شماری از دروزی‌ها جان باختند، به تقریب گفت: یکی از اهداف دشمن، فتنه‌افکنی و شعله‌ور کردن آتش اختلاف میان ملت‌های منطقه است که در برابر این رژیم ایستاده‌اند، این رژیم بر اساس اصل تفرقه بینداز و حکومت کن، به دنبال اختلاف افکنی و فتنه میان دروزی‌های جولان و شیعیان لبنان و مقاومت است؛ ولی هرگز قادر به این کار نخواهد بود و من از همین‌جا به رهبران طایفه دروزی‌ها چه در لبنان یا جولان اشغالی سوریه یا در سوریه درود می‌فرستم و به صراحت اعلام می‌کنم که این دشمن به دنبال فتنه‌افکنی است ولی قادر به این کار نخواهد بود و مردم دروزی جولان هرگز در این دام رژیم اسرائیل نخواهند افتاد.

وی خاطر نشان کرد: همچنان که باید به ایستادن جمهوری اسلامی ایران در کنار مقاومت اشاره و از آن تقدیر و تشکر کنیم که با اتخاذ موضع قدرتمندی از سوی وزارت خارجه تاکید کرد که در صورتی که دشمن، با تجاوز به لبنان، دامنه جنگ را گسترش دهد، در کنار مقاومت خواهد بود و در برابر این تجاوز ساکت نخواهد ماند. همه این مسائل به مقاومت، توان و قدرت می‌بخشد و مقاومت با توانمندی‌هایی که دارد از جمله پهپادها و شناسایی مراکز مهم دشمن، قادر به مقابله با دشمن خواهد بود و نقشه هایش را به شکست خواهد کشاند.
 

ارسال نظر