وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
وحدت اسلامی در مفاهیم قرآنی، راهی برای دوری از تفرقه و درگیری
۱۴۰۱/۰۸/۱۷ ۰۹:۴۱ 446

وحدت اسلامی در مفاهیم قرآنی، راهی برای دوری از تفرقه و درگیری

وحدت اسلامی در مفاهیم قرآنی، راهی برای دوری از تفرقه و درگیری

نویسنده(گان): علی ابوالخير

چکیده:

امت اسلامی در شرایط استثنائی تفرقه، درگیری میان مسلمانان و نبرد یا دشمن صهیونیستی به سر می برد؛ از این رو راه مقابله با این شرایط اسفبار، وحدت اسلامی به دور از تفرقه، رقابت و مبارزه است. قرآن کریم و سنت شریف نبوی (ص) تنها راه رسیدن به این اتحاد است.
وحدت اسلامی، اولین هدف تبلیغات و دعوت در اسلام است، بر همین اساس قرآن کریم در موقعیت های مختلف به ضرورت وحدت در راستای اعتلای امت و به خاطر کرامت انسانی تشویق کرده است.
هنگامی که از وحدت امت اسلامی سخن به میان می آید، نباید خطراتی که همه امت و مذاهب مختلف آن را تهدید می کند، فراموش کنیم. مسلمانان باید در راستای اتحاد و گرد هم آمدن و نیل به وحدت مطلوب تلاش کنند؛ چرا که قرآن به آن سفارش کرده است و واقعیت نیز آن را اقتضا می کند و در همه جنبه های دین اسلام هدفی متعالی است که مسلمانان باید به آن پایبند باشند. 
همانطور که قرآن کریم وحدت را تأیید و تصدیق کرده است، احادیث شریف نبوی (ص) نیز به آن فرا می خوانند و آن را تبلیغ می کنند. در این پژوهش از دیدگاه دو فرقه بزرگ یعنی فرقه معتقد به امامت و فرقه معتقد به خلافت به موضوع وحدت اسلامی می پردازیم، یعنی فرقه ای که در مقابل مکتب اهل بیت (ع) مکتب خلافت را در پیش گرفته است. 

ارسال نظر