وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
پیامبراسلام(ص)، غدیر را محور و منشا وحدت اسلامی معرفی کرد
۱۴۰۳/۰۴/۰۴ ۰۹:۴۲ 21
گلپایگانی در گفتگو با تقریب:

پیامبراسلام(ص)، غدیر را محور و منشا وحدت اسلامی معرفی کرد

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، بیان کرد: پیامبر اسلام(ص) در خطبه غدیر مسئله مهمی که مورد تاکید داشته اند، قرار گرفتن امت اسلام تحت لوای "لااله الا الله و محمدرسول الله و علی ولی الله" بوده است زیرا سعادت دنیا و آخرت را در این مسئله می دیدند.


آیت الله سیدمحمدباقر گلپایگانی استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به تاکید پیامبر اسلام بر توجه به وحدت و تقریب امت اسلامی، اظهار داشت: پیامبراسلام(ص) در روز غدیر تمام انسان ها را به وحدت اسلامی دعوت کرده اند و همه را تحت لوای امیرالمومنین(ع) فراخوانده و هدایت می کنند.

آیت الله گلپایگانی افزود: ایشان در خطبه غدیر مسئله مهمی که مورد تاکید داشته اند، قرار گرفتن امت اسلام تحت لوای "لااله الا الله و محمدرسول الله و علی ولی الله" بوده است زیرا سعادت دنیا و آخرت را در این مسئله می دیدند.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که بدان باید توجه نمود این است که تا ظهور حضرت مهدی(عج) همگان را به پیروی از امیرمومنان(ع) دعوت کردند.

این عالم شیعه، تصریح کرد: پیامبراسلام(ص)، غدیر را به عنوان محور و منشا وحدت اسلامی دانسته اند و می فرمایند: "فَاعْلَمُوا مَعاشِرَ النّاسِ (ذالِکَ فیهِ وَافْهَموهُ وَاعْلَمُوا) أَنَّ الله قَدْ نَصَبَهُ لَکُمْ وَلِیّاً وَإِماماً فَرَضَ طاعَتَهُ عَلَی الْمُهاجِرینَ وَالْأَنْصارِ وَ عَلَی التّابِعینَ لَهُمْ بِإِحْسانٍ، وَ عَلَی الْبادی وَالْحاضِرِ، وَ عَلَی الْعَجَمِی وَالْعَرَبی، وَالْحُرِّ وَالْمَمْلوکِ وَالصَّغیرِ وَالْکَبیرِ، وَ عَلَی الْأَبْیَضِ وَالأَسْوَدِ، وَ عَلی کُلِّ مُوَحِّدٍ.

وی عنوان کرد: مردم بدانید که این آیه درباره اوست، خداوند او را برایتان صاحب اختیار و امام قرار داده و پیروی او را بر مهاجران و انصار و آنان که به نیکی از ایشان پیروی می کنند و بر صحرانشینان و شهروندان و بر عجم و عرب و آزاد و برده و بر کوچک و بزرگ و سفید و سیاه و بر هر یکتاپرست لازم شمرده است.

وی در پایان تاکید کرد: اجرای فرمان و گفتار امیرالمومنین(ع) لازم و امرش نافذ است؛ ناسازگارش رانده، پیرو و باورکننده اش در مهر و شفقت است و هر آینه خداوند متعال او و شنوایان سخن او و پیروان راهش را آمرزیده است.
 

ارسال نظر