وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
غدیر نقطه عطف وحدت امت اسلامی است
۱۴۰۳/۰۴/۰۴ ۰۹:۴۳ 25
موسوی هشترودی در گفتگو با تقریب:

غدیر نقطه عطف وحدت امت اسلامی است

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، بیان کرد: غدیر خم مسئله ای است که می تواند به وحدت مسلمین منجر گردد؛ بررسی واقعه غدیر در منابع اهل تسنن و شیعه به واسطه احادیثی که وجود دارد جریان ولایت علی علیه السلام را بیان می نماید، همانطور که در بیان مقام معظم رهبری می توان مشاهده نمود.


آیت الله سیدطه موسوی هشترودی استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار تقریب در آستانه فرارسیدن عید سعید غدیر به عنوان محوریت و منشا وحدت امت اسلامی، اظهار داشت: نکته مهم در غدیر خم مسئله ولایت است؛ شاید تصور شود که مسئله غدیر با وحدت مسلمین در تعارض است بلکه این مسئله دقیقا نقطه عطف وحدت امت اسلامی است.

وی افزود: مرحوم شهید مطهری مقاله ای در این ارتباط تحت عنوان الغدیر و وحدت اسلامی دارند که در بررسی کتاب وزین الغدیر و از منابع اهل سنت و از محدثین راویان موثق در نزد اهل تسنن جمع آوری شده است و مبنای دین و اعتقادی قوی در پشت آن نهفته است.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه، تصریح کرد: بنابراین مسئله غدیر خم مسئله ای است که می تواند به وحدت مسلمین منجر گردد؛ بررسی واقعه غدیر در منابع اهل تسنن و شیعه به واسطه احادیثی که وجود دارد جریان ولایت علی علیه السلام را بیان می نماید، همانطور که در بیان مقام معظم رهبری می توان مشاهده نمود.

وی عنوان کرد: مسئله غدیر جدا از آنکه شیعیان آن را به عنوان اعتقاد قبول دارند؛ توسط فرق و مذاهب اسلامی باید به طور مسئله محوری قرار گیرد، زیرا ولایت در تمام فرق ومذاهب اسلامی مسئله ای مهم و قابل اهمیت است و می تواند محور وحدت واقع گردد.

وی اذعان داشت: اهمیت به این مسئله مهم می تواند اختلافات را از بین برده  و در جریان وحدت و امت واحده تاثیر بسیار مطلوبی گذارد.

وی در پایان تاکید کرد: غدیر فرصت بسیار مغتنمی برای آن است که سیره و سنت رسول الله که بنابر روایات حدود 120هزار بعضا گفته اند، جمعیت مسلمانان که از حج بازمی گشتند در صحرای غدیر خم گردهم آمدند و  پیامبراسلام دستور دادند به خواندن عقد اخوت و برادری با یکدیگر که این خود سنت حسنه ای در میان مسلمانان نهادینه شده است و نیاز به احیا دارد که دستاوردی بزرگ در روز غدیر برای تحیکم وحدت و یکپارچگی امت اسلامی است.

ارسال نظر