وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
فلسفه وجودی غدیر خم فراهم کردن بستر انسجام و اتحاد امت اسلامی است
۱۴۰۳/۰۴/۰۴ ۱۰:۵۳ 29
آیت الله حسینی خراسانی در گفتگو با تقریب:

فلسفه وجودی غدیر خم فراهم کردن بستر انسجام و اتحاد امت اسلامی است

عضو مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: آن هایی که به دنبال وحدت ، اتحاد و انسجام ، همسویی و همصدایی ، یکپارچگی ، همکاری و همدلی امت اسلامی هستند، این خواسته ، ایده و حقیقت محقق نمی گردد مگر بر حول و محور غدیر و امامت آسمانی امیرالمومنین(ع)؛ زیرا اختلاف خطری است که امت اسلامی را همواره تهدید کرده و می کند.


آیت الله سیداحمد حسینی خراسانی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب در آستانه عیدغدیر و با اشاره به فرازی از خطبه حضرت زهرا(س) که با محوریت وحدت می باشد، اظهار داشت: در بیان احکام و فلسفه الهی و قواعد دینی ، حضرت زهرا(س) می فرماید: " و جعل طاعتنا نظاماً للملة وامامتنا امانا من الفرقه"، خداوند اطاعت ما را نظام و سامانی برای آئین اسلام و امامت ما را امانی از تفرقه و اختلاف قرار داده است.

وی افزود: آن هایی که به دنبال وحدت ، اتحاد و انسجام ، همسویی و همصدایی ، یکپارچگی ، همکاری و همدلی امت اسلامی هستند این خواسته ، ایده و حقیقت محقق نمی گردد مگر بر حول و محور غدیر و امامت آسمانی امیرالمومنین(ع)؛ زیرا اختلاف خطری است که امت اسلامی را همواره تهدید کرده و می کند.

وی ادامه داد: در یک نگاه دقیق باید گفت ، فلسفه وجودی غدیر خم، این پدیده مبارک و آسمانی فراهم کردن بستر انسجام و اتحاد امت اسلام و بلکه بشریت در مسیر تعالی و تقدم و تمدن است.

وی عنوان کرد: شاهد این مطلب نیز بیان خدای متعال در قرآن کریم است که در آیه 3 و 67 سوره مائده می فرماید: " يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ"، اى فرستاده ما آنچه را از ناحيه پروردگار به تو نازل شده برسان و اگر نكنى (نرسانى) اصلا پيغام پروردگار را نرساندى و خدا تو را از (شر) مردم نگه مى دارد.

این عضو شورای نگهبان، تصریح کرد: خداوند متعال در آیات دیگر قرآن کریم، امت اسلامی را با بیانات و شکل های مختلف نسبت به اهمیت واین مسئله توجه داده است؛ این خطر انقلاب علی العقاب یعنی بازگشت به قهقرا در صورتی است که حرکت امت اسلامی بر وجود و محور امام و ولایت نباشد که هشدار و زنگ خطری به بشریت و امت اسلامی است.

وی اضافه کرد: لذا اسلام  و امت اسلامی با تهدید جدی یعنی تفرقه ، تشتت ، اختلاف و تقابل مواجهه است، برای آنکه این خطر رخ ندهد و از آن جلوگیری شود، خداوند متعال در قرآن کریم آن چه که مورد حسب ، لطف ، رحمت و علم محیط بر جوانب اقتضا کرده را ابلاغ نموده است.

وی در پایان تاکید کرد: شکوه ، عزت و حاکمیت اسلام درگرو وحدت بر محوریت غدیر است؛ در حقیقت آن چیزی که امت اسلامی را از خطر تفرقه حفظ می کند، مسئله امامت اهل بیت (ع) می باشد که اساس و قله اش جریان مبارک غدیر است.

ارسال نظر