وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
مسئله غدیر رویداد بزرگی است که در کتاب های معتبر اهل سنت و تشیع نقل شده است
۱۴۰۳/۰۴/۰۴ ۰۹:۳۱ 18
حجت الاسلام کلباسی در گفتگو با تقریب:

مسئله غدیر رویداد بزرگی است که در کتاب های معتبر اهل سنت و تشیع نقل شده است

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم، بیان کرد: طبیعتا خطبه غدیر توسط پیامبر اسلام(ص) و در این روز بزرگ بیان شده است که خط مشی و مسیری دقیق برای پیروان اسلام می باشد.


حجت الاسلام و المسلمین مجتبی کلباسی رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم  در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به اهمیت و نکته های خطبه غدیر، اظهار داشت: پیامبراسلام(ص) در اواخر عمر با برکت خود قرار داشت، زمانیکه حضرت وارد مدینه شدند در این خطبه مسائل مهم و راه مسیر اسلام مورد بحث قرار گرفته است.

حجت الاسلام کلباسی، افزود: طبیعتا اگر محوری برای موضوع وحدت بخواهیم ترسیم کنیم، این خطبه را می توان در کنار قرآن کریم قرار داده و عصاره ای از مباحث عقیدتی و اجتماعی که در آن نهفته است را مورد توجه قرار دهیم.

این استاد حوزه علمیه قم، عنوان کرد: یکی از مباحث مهم و مورد تاکید در این خطبه مسئله ولایت و ترسیم خط ولایت و پیروی از آن توسط امت اسلامی می باشد.

وی تصریح کرد: طبیعتا این کلام توسط پیامبر اسلام(ص) و در این روز بزرگ بیان شده است که خط مشی و مسیری دقیق برای پیروان اسلام می باشد.

وی در پایان تاکید کرد: مسئله غدیر رویداد بزرگی است که در کتاب های معتبر اهل سنت و تشیع نقل شده است، از این جهت در احادیث و تاریخ اسلام این مسئله مهم واقع شده است.

ارسال نظر