وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
قرآن باید محور وحدت مسلمانان قرار گیرد/ ایران پرچمدار دفاع از فلسطین است
۱۴۰۳/۰۴/۱۰ ۱۱:۵۶ 6
رضوان درویش در گفتگو با تقریب:

قرآن باید محور وحدت مسلمانان قرار گیرد/ ایران پرچمدار دفاع از فلسطین است

"رضوان درویش" داور سوری برنامه "محفل" تاکیدکرد که ایران پرچمدار دفاع از مردم فلسطین است و همه کشورهای اسلامی و عربی باید برای دفاع از آنها متحد و یکپارچه شوند.


" رضوان درویش" داور اهل سنت سوری برنامه محفل  به نجف اشرف سفر کرده و در برنامه ویژه هفته بین‌المللی غدیر که از سوی عتبه مقدس علوی برگزار شد، حضور یافت.

وی در گفت‌وگو  با خبرنگار حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب درباره دلایل سفر خود به نجف اشرف اظهار داشت:  عید غدیر، عید همه ما اهل سنت نیز به شمار می‌رود و ما به خاطر این عید خوشحال هستیم. به نجف اشرف آمدم تا در جشنواره امام علی(ع) شرکت کنم. برگزاری این مراسم بیانگر شادمانی ما از عید غدیر است که پیامبر ما حضرت محمد(ص) آن را مختص حضرت علی (ع) گرداند. این اولین بار است که در این مراسم در نجف اشرف شرکت می‌کنم .

وی افزود:  همواره در هر مراسم و مناسبتی که متعلق به اهل‌بیت باشد، شرکت می‌کنم. دو سال پیش هم به کربلا و کوفه مشرف شده بودم. در مسابقات بین‌المللی از جمله برنامه محفل و نیز برنامه‌های شبکه الکوثر، المنار و الثقلین شرکت کرده‌ام .

استاد رضوان قرآن کریم را عاملی برای وحدت توصیف کرد و گفت: امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، شعاری با عنوان "یک کتاب، یک امت" درباره اهمیت جایگاه قرآن کریم تألیف فرمودند. یعنی اینکه ما مسلمانان همگی یک کتاب به نام قرآن داریم و به همین سبب هیچ فرقی میان ما مسلمانان وجود ندارد.

وی افزود: من تاکنون دو بار در برنامه‌ محفل شرکت کرده‌ام  و پیام این برنامه این است که اهل قرآن در کنار تمسک به کتاب الهی به مردم و حل مشکلات و امور  آنها اهتمام دارند.

رضوان درباره اوضاع فاجعه بار نوار غزه در سایه ادامه تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: همه کشورهای اسلامی باید برای دفاع از  مردم قلسطین در نوار غزه متحد شوند و به پا خیزند.

رضوان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران پیشگام ‌و پرچمدار دفاع از مردم فلسطین به ویژه غزه است. ایران همواره ملت‌ها را به دفاع از مردم فلسطین  ترغیب و بر ضرورت مقابله جهانی با رژیم صهیونیستی و آمریکا تاکید می‌کند.

ارسال نظر