وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
غدیر خم متعلق به همه مذاهب اسلامی است/ وحدت امت اسلامی در غدیر خم تجلی پیدا می کند
۱۴۰۳/۰۴/۰۴ ۰۹:۵۵ 23
سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شهرستان مریوان در گفتگو با تقریب:

غدیر خم متعلق به همه مذاهب اسلامی است/ وحدت امت اسلامی در غدیر خم تجلی پیدا می کند

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شهرستان مریوان با بیان اینکه وحدت امت اسلامی در غدیر خم تجلی پیدا می کند؛ گفت: عید غدیر خم متعلق به مذهب خاصی نیست بلکه متعلق به همه امت و مذاهب مختلف اسلامی است.


به گزارش خبرگزاری تقریب، ماموستا امجد محمودی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب با تبریک فرا رسیدن عید غدیر خم در مورد این سوال که عید غدیر تا چه اندازه می تواند در وحدت اسلامی نقش داشته باشد، اظهار داشت: به راستی که منشأ وحدت امت اسلامی در غدیر خم تجلی پیدا می کند، چون در روز عید غدیر ارزش و مقام حضرت علی (ع) توسط نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) برای همه حجاج در سال دهم هجری مشخص شد.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز باید محور وحدت مذاهب اسلامی در کنار هم بیشتر از گذشته به ویژه در مواجهه با رژیم غاصب و کودک کش در فلسطین و غزه مقتدر اما مردم مظلوم و بی دفاع باشد.

ماموستا محمودی افزود: اگر به ابعاد غدیر با دید منصفانه نگاه کنیم هدف اصلی آن ایجاد وحدت بود که حضرت محمد مصطفی (ص) در حق حضرت علی (ع)  انجام دادند.

این عالم اهل سنت و امام جمعه موقت مریوان در مورد عید غدیر از دیدگاه اهل سنت این گونه بیان کرد: غدیر متعلق به مذهب خاصی نیست بلکه متعلق به همه امت و مذاهب مختلف اسلامی است و اگر با دید واقعیت به آن بنگریم به حقیقت موضوع پی خواهیم برد.

ماموستا محمودی یادآور شد: بنابراین وحدت باید سرلوحه همه مبلغان، عالمان و دلسوزان جامعه اسلامی در مقابله با کفر و استکبار و برای تحقق آزادی ملت مظلوم فلسطین و مسجد الاقصی قرار گیرد.

ارسال نظر