وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
یادداشت آیت الله میلانی برای شیخ الازهر
۱۴۰۳/۰۷/۲۳ ۱۴:۲۰ 18
حملاتی از صهیون ها که هیچ بربریتی بدان اقدام نمی کند!

یادداشت آیت الله میلانی برای شیخ الازهر

قاهره – حضرت مستطاب و محترم علامه «شیخ محمود شلتوت»، ایده الله و ابقاه لنفع العلم و الاسلام – آمین

 

السلام علیکم و رحمة  الله و برکاته و تحیاته. از طریق رادیو قاهره مطلع گشتم شما به مناسبت حوادث خونینی که در ایران در ایام ماه حرام اتفاق افتاد، برایم تلگرام تسلیت و تعزیتی ارسال داشته اید، ولی طبق معمول، طرف های مربوط تلگرام ارزشمند حضرتعالی را به من نرسانده اند، همچنان که بسیاری از موارد مشابه را نیز نمی رسانند و حال که بر این موضوع وقوف یافتم تنها کاری که می توانم انجام دهم قدردانی از احساسات پاک و عواطف والای شما و ستایش از لبیک گویی حضرتعالی به ندای یاری طلبیدن از مسلمانان و فریاد مومنان و تاثر و تالم تان به خاطر مصیبت های وارده بر برادران شماست. پیامبر اکرم «ص» نیز فرموده است: «مثال مومنان در محبت و همدلی و مهربانی با یکدیگر همچون پیکر واحدی است که چو عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار.» از شما نیز جز این انتظار نمی رفت. شیوه و منش حامیان شریعت و بزرگان فضیلت و پاسداران اصول اسلام و به ویژه در شرایط حساسی چون اوضاع پیچیده کنونی نیز همین است.

 

آری دستان فتنه انگیز و طغیانگری که به همراه دستان صهیونیستی و مزدوران آن – که ملت ایران از آنها بیزارند – به چنان جنایتی دست زدند که هیچ وحشی گری و بربریتی بدان اقدام نمی کرد، چه آنها خانه های علمای بزرگ را مورد یورش وحشیانه قرار دادند و آنان را به زندان افکندند و مردمان بی گناهی را که برای احقاق حق خود و در حمایت از علمای خویش دست به تظاهرات زده بودند، به خاک و خون کشیدند و فجایع بسیار دیگری به بار آوردند که سخن گفتن از آنها به درازا می کشد؛ ما به خدا شکایت می بریم و جز او نیز پناه و ماوایی نداریم.

از آن گذشته، کسانی هستند که به دروغ و نفاق لباس اسلام بر تن کرده و تهمت های ناروا و ناجوانمردانه ای را نثار علمای دین می کنند؛ هدف آنها کاشت تخم تفرقه و اهانت به علمای دین است که کار بس زشتی است؛ از درگاه احدیت مسئلت داریم این ترفند را نیز به خودشان بازگرداند. چه او خود فرموده است: « قد مکر الذین من قبلهم فأتى الله بنیانهم من القواعد فخر علیهم السقف من فوقهم وأتاهم العذاب من حیث لا یشعرون» (نحل / 26) (به راستی کسانی پیش از ایشان، نیرنگ باختند و خداوند سراغ بنیان آنان رفت و آن را از پایه برکند و بام از فراز سرشان بر آنها فرود آمد و عذاب از جایی که در نمی یافتند، به آنان فرارسید.)

ای کاش جهان اسلام این حقایق را می شناخت و بر رسوایی این فتنه انگیزی های ستمگرانه ای که حقوق ملت ها و آزادی های دینی و اجتماعی آن ها را سد کرده اند، واقف می گشت. در پایان از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم تا درد و رنج های این امت را پایان بخشد. برای شما نیز دعا می کنم و بهترین ستایش ها را نثارتان می سازم، و السلام علیکم.

 

25 محرم الحرام 1382 ه.ق / سید محمدهادی میلانی

ارسال نظر