وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
کنفرانس وحدت، فرصتی برای تقویت ظرفیت های جهان اسلام است
۱۴۰۱/۰۷/۱۷ ۱۰:۲۱ 355
مولوی فاروقی در گفتگو با تقریب:

کنفرانس وحدت، فرصتی برای تقویت ظرفیت های جهان اسلام است

مولوي غلام حیدر فاروقی مدیر حوزه علميه الصدیق  و امام جمعه اهل سنت بیرجند در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر استفاده از حداکثر ظرفیت های جهان اسلام در ایجاد انسجام امت اسلامی، اظهار داشت: هدف از برگزاری کنفرانس های وحدت ایجاد همبستگی و انسجام امت اسلامی است، این اقدام باید با پشتوانه علما و اندیشمندان جهان اسلام شکل گیرد تا بتواند به شعار های امت اسلامی جامعه عمل بپوشاند.

وی افزود: باید بتوان با بهره گیری از تخصص و فکر جوانان اسلام و تجربه بزرگان دین از پراکندگی امت اسلامی ، تبلیغات و هجمه های دشمنان کاست.

مولوی فاروقی ادامه داد: در واقع زمانیکه از بهره مندی از ظرفیت ها ، همبستگی ، یکپارچگی ، انسجام و تقریب سخن می گوییم، باید به این نکته توجه نمود که هر عملی نیاز به پشتیبانی لازم در جهت نتیجه گرفتن صحیح دارد؛ فرهیختگان ، علما ، اندیشمندان و صاحبان فکر در این مسیر نقش بسزایی خواهند داشت.
 
وی عنوان کرد: برای مثال در مسئله غده سرطانی یعنی اسرائیل غاصب، اگر جهان اسلام با الگو گیری از جمهوری اسلامی ایران یک سرباز برای آزادی قدس شریف آموزش می دادند تاکنون اسرائیل از صفحه روزگار محو شده بود و هر روز به بهانه های گوناگون معامله قرن و دیگر مسائل ظلم و ستم به مسلمانان نمی کردند.

وی در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران الگویی مناسب و جامعی برای جهان اسلام می باشد؛ امت اسلامی باید به نیروها ، توانمندی ها ، ظرفیت ها و اراده پولادین خود متکی بوده و با استعانت به خداوند متعال به دنبال تقویت وحدت و بنیه اسلام گام بردارد و دشمنان خود را خوار و ذلیل کند.

ارسال نظر