وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
کنفرانس وحدت زمینه روشنگری و اختلاف زدایی را فراهم می سازد
۱۴۰۱/۰۷/۲۳ ۰۸:۳۷ 109
حجت الاسلام حسینی در گفت و گو با تقریب:

کنفرانس وحدت زمینه روشنگری و اختلاف زدایی را فراهم می سازد

استاد حوزه علمیه قم، بیان کرد: نشست ها و کنفرانس ها این فرصت را فراهم می کنند که نسبت هایی که به تشیع داده شده است و نیز بالعکس، نسبت هایی که به اهل سنت داده می شود، توطئه ها و تهمت هایی که دشمن برنامه ریزی کرده است را روشنگری کرده و خنثی سازد.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالقاسم حسینی، استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر اسلام(ص) و آغاز هفته وحدت، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن می فرماید: " وَلَا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَيَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ ۗ""، و شما مؤمنان به آنچه مشرکان غیر از خدا می‌خوانند، دشنام ندهید تا مبادا آنها از روی ظلم و جهالت، خدا را دشنام دهند.

وی افزود: باید از مسائلی که باعث تحریک احساسات می شود، دوری کرد. از لحاظ عقل و منطق قرآن این عمل صحیح نیست و باید این مسئله را به دشمنان اسلام تفهیم کرد که بین مسلمانان و مذاهب اسلامی علقه ای وجود دارد که باعث اتحاد امت اسلام می شود. این مسئله را باید  در گفتار و کردار به جهانیان نشان داد.

وی عنوان کرد: در حقیقت دشمن از عدم آگاهی مذاهب به یکدیگر سوء استفاده می کند و برای ایجاد اختلاف و  جدایی بین مذاهب اسلامی به هر کدام نسبت شرک می دهد.

وی تصریح کرد: نشست ها و کنفرانس ها این فرصت را فراهم می کند که نسبت هایی که به تشیع داده شده است و نیز بالعکس، نسبت هایی که به اهل سنت داده می شود، توطئه ها و تهمت هایی که دشمن برنامه ریزی کرده است را روشنگری کرده و خنثی سازد.

وی در پایان تأکید کرد: مسلمانان با پیروی از دستورات پیامبر اکرم(ص) ، حقایق را روشن کنند تا گرایشات به سمت حق و حقیقت حرکت کند؛ این نشست ها می تواند در این مسیر بسیار سودمند باشد  و حقانیت مذهب خود را با ادله متقنی که داریم، به سایرین نشان دهیم.
 

ارسال نظر