وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
کنفرانس وحدت اسلامی نقش بسزایی در یکصدایی و یکنوایی جهان اسلام دارد
۱۴۰۱/۰۷/۱۷ ۱۰:۱۷ 381
آیت الله علما در گفتگو با تقریب:

کنفرانس وحدت اسلامی نقش بسزایی در یکصدایی و یکنوایی جهان اسلام دارد

آیت الله مصطفی علماء نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به تاثیرات گسترش وحدت و تقریب در میان آحاد جوامع اسلامی، اظهار داشت: گسترش وحدت و تقریب در میان حکومت ها و امت های اسلامی می تواند علاوه بر عمل به وظائف انسانی، آنان را ترغیب به انجام واجبات دینی خود کند تا مسلمانان بتوانند امت واحده تشکیل داده و اتحادیه اسلامی را دنبال کنند.

وی افزود:مسلمانان با حفظ "وحدت کلمه" و عمل به توصیه های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری باید در جهت رشد و پویایی ملت های اسلامی با استحکام بخشیدن به پایه های اساسی کشورهای اسلامی، خود را از غیر مسلمانان بی نیاز گردانند.

آیت الله علما عنوان کرد: از جمله موضوعاتی که باید بدان فکر و در برنامه ریزی حکومت های اسلامی بدان توجه نمود عمل و تعهد به دستورات الهی در راستای وحدت امت اسلامی است، زیرا جهان اسلام یکصدایی و یکنوایی نیاز دارد که کنفرانس های وحدت می تواند نقش بسزایی در آن ایفا نماید.

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جامعه اسلامی تحکیم وحدت را در عمل به دستورات الهی و اهل بیت(ع) گرامی می بیند؛ در ادامه این رهنمودهای مقدس با پیروی از توصیه های مراجع و علمای دین خود همچون امام عظیم الشان و نائب برحقشان مقام معظم رهبری این مسیر را طی می نمایند.

وی در پایان تاکید کرد: در واقع آنچه که برای پویایی و تقویت پایه های اساسی کشورهای اسلامی و در شرایط کنونی یک لازمه به حساب می آید، تحقق وحدت به معنای واقعی است، آنچه که پیامبر اسلام بدان تاکید داشتند و اکنون یکی از اولویت های مهم جهان اسلام است.
 

ارسال نظر