وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
کنفرانس بین المللی وحدت نقش بسزایی در نزدیکی دیدگاه ها دارد
۱۴۰۱/۰۷/۲۳ ۰۸:۴۰ 239
شیخ راهبر در گفت و گو با تقریب:

کنفرانس بین المللی وحدت نقش بسزایی در نزدیکی دیدگاه ها دارد

امام جمعه اهل سنت بخش شیبکوه شهرستان بندر لنگه (چارک)، بیان کرد: کنفرانس وحدت می تواند نقش بسزایی در گردهمایی علما و امت اسلامی داشته باشد، این دیدار ها سبب خواهد شد دیدگاه های تقریبی و فقهی مذاهب اسلامی به یکدیگر نزدیک تر شود و موجب آشنایی ، معرفی و تبیین جایگاه فرق و مذاهب در جوامع اسلامی باشد.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شیخ مسعود راهبر، امام جمعه اهل سنت بخش شیبکوه شهرستان بندر لنگه (چارک) در گفت و گو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به آیه ای از قرآن کریم در ارتباط با تلاش در جهت تحکیم وحدت امت اسلامی، اظهار داشت: خداوند سبحان در آیات مختلف می فرماید: "إِنَّ هٰذِهِ أُمَّتُكُم أُمَّةً واحِدَةً وَأَنا رَبُّكُم فَاعبُدونِ"؛ این آیه در جای جای قرآن آمده است ، لذا مشاهده می کنیم شاخصه دین یعنی تمسک جستن به حبل الله المتین طبق آیه شریفه "وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا"؛ به ریسمان خداوند چنگ بزنید و از او جدا نشوید، است.

وی افزود: در احادیث پیامبر اکرم(ص) می فرماید: "انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله وعترتی و یا سنتی"؛ از کلام خدا و سنت رسول الله و اهل بیت ایشان پیروی کنید. اگر این موارد در قانون اساسی زندگی مسلمانان باشد می تواند یک راهکار اساسی برای اتحاد امت اسلام و نیز برای خنثی سازی نقشه های دشمنان باشد.

شیخ راهبر ادامه داد: کنفرانس وحدت می تواند نقش بسزایی در گردهمایی علما و امت اسلامی داشته باشد، نگاه دبیر کل محترم، حجت الاسلام و المسلمین شهریاری به وفاق و انسجام  بسیار نگاه سازنده و ژرفی است که می تواند بسیاری از مشکلات و گره های کوری که در جهان اسلام شکل گرفته است را حل و فصل کند.

وی عنوان کرد: ایجاد "اتحادیه اسلامی" سبب خواهد شد دیدگاه های تقریبی و فقهی مذاهب اسلامی به یکدیگر نزدیک تر شود و موجب آشنایی ، معرفی و تبیین جایگاه فرق و مذاهب در جوامع اسلامی باشد.

شیخ راهبر تصریح کرد: در این میان استفاده از فکر نخبگان، اندیشمندان و جوانان  مسلمان می تواند بسیار در این امر راهگشا باشد تا با آگاهی بخشی، رخدادهایی که توسط دشمنان اسلام برنامه ریزی می شود به راحتی خنثی گردد.

وی اضافه کرد: جوانان مومن و انقلابی و علما و بزرگان در کشور که دلشان برای این انقلاب و اسلام می سوزد، اتاق های اندیشه ورز را تشکیل دهند تا برنامه ریزی و ترفند های دشمن را خنثی کنند.

وی در پایان تاکید کرد: تشکل ها و کنفرانس ها و همه گردهمایی هایی که امت اسلام را در مکانی گردهم می آورد، می تواند بسیار تاثیر گذار باشد زیرا دشمن از اتحاد امت اسلامی و فرق اسلامی به خشم می آید.

ارسال نظر