وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
کمیسیون مشترک علمای مقاومت و هیئت رئیسه مجمع تقریب
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۰۳:۳۰ 1680

کمیسیون مشترک علمای مقاومت و هیئت رئیسه مجمع تقریب

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، این کمیسیون مشترک به ریاست شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان و شیخ بدرالدین حسون مفتی سوریه در هتل استقلال برگزار شد. 
 
شیخ بدرالدین حسون در سخنانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران کشور مقاومت و حامی همیشه آن بوده است ، از مواضع کشورمان در قبال مقاومت و جنبش های جهادی قدردانی کرد.
 
او تاکید کرد: در اوضاع فعلی جهان اسلام و چالش هایی که مسلمانان با آن دست به گریبانند، تلاشهای مجمع تقریب نیز باید برای شناسایی این چالشها افزایش یابد . 
 
مفتی سوریه تفرقه درجهان اسلام را عاملی خطرناک برای آینده امت اسلامی توصیف کرد و گفت:  جریان های تکفیری، خشونت و تروریسم نتیجه تفرقه درجهان اسلام و بین مسلمانان است.  
 
شیخ حصون همچنین اهل بیت(ع) و اصحاب پیامبر(ص) را الگوهای انسان در زندگی معرفی کرد و اظهار داشت: اصول اسلامی بر عدل و مساوات بین انسانها تاکید دارد. 

شیخ نعیم قاسم نیز در سخنانی امت اسلامی را امتی جهانی و عقیدتی توصیف کرد و گفت : این امت فراتر از مسائل نژادی و مذهبی و طایفه ای ، بر اساس برادری، اخوت و برابری بنا نهاده شده است. 
 
ضرورت تاسیس مجمع تقریب در کشورهای اسلامی ازجمله سوریه، تهدید چالش های فکری و فرهنگی امت اسلامی ، نقش علما درمقابله با مشکلات جهان اسلام، چالش های فراروی خانواده مسلمان و تهدیدات آن از جمله موضوعات مطرح شده در این کمیسیون بود.

ارسال نظر