وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
کمیته ای برای حمایت از حقوق زنان دنیا در جهان اسلام تشکیل شود/کرامت زن در عفت و حجاب اوست
۱۴۰۲/۰۳/۰۳ ۰۸:۱۶ 305
عضو شورای عالی مجمع تقریب:

کمیته ای برای حمایت از حقوق زنان دنیا در جهان اسلام تشکیل شود/کرامت زن در عفت و حجاب اوست

عضو شورای عالی مجمع تقریب گفت: هجماتی که علیه زنان و به اسم دفاع از حقوق آنها صورت می گیرد، با این هدف است که زنان را به جاهایی بکشانند که شایسته آنها نیست، چرا که زن، عزت و کرامت دارد و کرامت زن، در عفت  و حجاب و شرف اوست.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دکتر محمد علی آذرشب، استاد دانشگاه تهران و عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در وبینار کرامة المرأة که به همت مجمع تقریب برگزار شد، اظهار داشت: این وبینار در سالروز تولد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر برگزار می شود که بسیار مبارک است.

وی ادامه داد: در این ایام، جشنهای بزرگی برای تکریم زنان برگزار می شود؛ جشنهای دهه کرامت که از تولد حضرت معصومه (س) شروع و به تولد مام رضا(ع) ختم می شود، در ایران ده روز به طول می انجامد و ما تلاش داریم که تکریم بانوان در تمام جوامع اسلامی انجام شود.

آذرشب گفت: جشنهای ما اصولا مرتبط با مناسبتهای اسلامی است که این بسیار ارزشمند است، مثلا روز زن روز تولد حضرت فاطمه (س) و روز مرد روز تولد حضرت علی(ع) است.مناسبت دهه کرامت و روز تکریم دختر هم بسیار مهم است؛ طبق قرآن انسان کرامت دارد، اما زن کرامت خاص‌تری دارد، چرا که نسل را تربیت می کند و پرورش می دهد و گویی که خالق است نه مخلوق.

وی تصریح کرد: تکریم زن و تمرکز بر تکریم زن در قرآن و اسلام دلایل زیادی دارد؛ یکی اینکه اسلام به زن کرامت و عزت داده است تا بتواند به وظیفه تمدنی و فرهنگی خود در جامعه به درستی عمل کند.

عضو شورای عالی مجمع تقریب اظهار داشت: گاهی به اسم اسلام به زنان توهین می کنند و هجمه های فرهنگی از سوی غرب علیه زنان و  برای تحقیر آنان صورت می گیرد،حال آنکه اسلام حقیقی در همه زمینه ها اعم از علمی، سینمایی، ورزشی، فرهنگی و .. به زن منزلت داده است.

وی در ادامه به تشریح تفاوت بین جمال و زینت برای زن پرداخت و گفت: زن با حجاب و تفکر و فرهنگش زیباست، اما زینت، زیبایی ظاهر زن است؛ به همین خاطر قرآن به زنان گفته که زینت خود را جز برای محرمانشان آشکار نکنند.

عضو شواری عالی مجمع تقریب، افزود: وقتی می گوییم فاطمه زهرا(س) زیباست یا جمال دارد؛ منطور این است که از نظر شخصیت، علم و تفکر و عفت و حجاب و نقشش در زندگی اجتماعی زیباست؛ پس باید در مقابل هجمه غربی‌ها علیه زنان بایستیم.

وی پیشنهاد داد، کمیته ای در جهان اسلام تشکیل شود تا حامی حقوق زن در کل دنیا باشیم و بگوییم که زن کالا نیست، بلکه انسان است، عفت، کرامت،منزلت و شخصیت دارد.

آذرشب خاطر نشان کرد: هجماتی که علیه زنان و به اسم دفاع از حقوق آنها صورت می گیرد، با این هدف است که زنان را به جاهایی بکشانند که شایسته آنها نیست، چرا که زن، عزت و کرامت دارد و کرامت زن، در عفت و حجاب و شرف اوست.

عضو شورای عالی مجمع تقریب در پایان گفت: از خدا می‌خواهیم همه مسئولین جهان را در تکریم زنان و حفظ کرامتش موفق گرداند تا به حقوق خود که در قرآن و اسلام آمده است، دست یابند.

ارسال نظر