وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
کردستان؛ نماد تحقق وحدت اسلامی
۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ۰۸:۵۸ 675
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد:

کردستان؛ نماد تحقق وحدت اسلامی

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: اگر ما در نظام جمهوری اسلامی از برنامه هسته ای برخورداریم و دشمن را به زانو درآوردیم به خاطر وحدت و اقتدار ایران است.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز چهارشنبه طی سخنانی در اولین اجلاسیه منطقه ای وحدت اسلامی در سنندج، اظهار کرد: ما کنفرانسهای متعددی در ارتباط با موضوع وحدت تاکنون برگزار نموده ایم و این روند باید ادامه داشته باشد، دشمنان هم همزمان نقشه های خود را تکرار می کنند تا با هر روشی که شده، در بین مسلمانان نفوذ کرده و تفرقه ایجاد کنند.
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، به همین منظور مقام معظم رهبری بر تکرار اجرای برنامه های وحدت آفرین در بین امت اسلامی تاکید زیادی دارند. 
دکتر شهریاری تصریح کرد: امروز ما در کردستان همه با هم جمع شدیم تا بار دیگر پیام وحدت جهان اسلام را به جهانیان مخابره کنیم و امروز جهان در آستانه یک نظم بین المللی است. 
وی گفت: امروز یک جانبه گرایی آمریکایی و ارزشهای لیبرالی با همبستگی ناتو در حال فروپاشی است که ابتدای آن با شکسته شدن کمر داعش با همکاری سه کشور ایران، عراق و سوریه بوده است؛ دشمنان تا سی کیلومتری مرزهای  کشورمان، داعش را پایه ریزی کردند اما همکاری و اتحاد بین کشورهای ایران، عراق و سوریه و  تلاشهای شبانه روزی سرداران امنیت شهیدان سرافراز، حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس، تلاشهای همه اقوام و مذاهب، همه با هم  کمک کرد تا این اتحاد همچنان پایدار و ثمره ملموسی داشته باشد و با یک وحدت همه جانبه این غده سرطانی را بیرون کشیدند ونقشه های آنان را نقش بر آب کردند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه با اشاره به پیامهای اصلی این اجلاس، اظهار داشت: نماد سازی، همکاری با کشورهای منطقه و ایجاد وحدت اسلامی و همچنین تاکید بر ظرفیت بالقوه کشورمان در برنامه هسته ای و توان غنی سازی بالای 90 درصد از پیام های اصلی این کنفرانس است.
دکتر شهریاری افزود: پیام اصلی این کنفرانس نمادسازی است و کردستان ایران امروزه بعد از ۴۰ سال به عنوان نماد همزیستی مسالمت آمیز اقوام و حتی مذاهب و وحدت معرفی شده و شیعه و اهل سنت و اقوام ایرانی و ادیان دیگر با صلح و دوستی در کنار هم زندگی می کنند.
وی با بیان اینکه امروزه یک جانبه گرایی آمریکایی شکست خورده است، بیان کرد: پیام ما به کشور عراق این است که هوشیار باشند یک قرن است که استعمار انگلیس در منطقه ما به دنبال تکه تکه کردن کشورهای منطقه است و تلاش دارد کشور عراق را به سه تکه شیعه، سنی و کرد تبدیل کند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: اگر امروز اختلافی بین اقوام کرد هست از برنامه های اصلی رژیم صهیونیستی است و اگر ما در نظام جمهوری اسلامی از برنامه هسته ای برخورداریم و دشمن را به زانو درآوردیم به خاطر وحدت و اقتدار ایران است.
دکتر شهریاری گفت: پیام دوم این اجلاس این است که می خواهیم به استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی اعلام کنیم که ایران توان ظرفیت غنی سازی بالای ۹۰ درصد را دارد.
وی اضافه کرد: پیام سوم این اجلاس این است که کشورمان دست همکاری و دوستی را به سمت کشورهای منطقه در راستای ایجاد وحدت اسلامی دراز می کند.
دبیرکل مجمع جهانبی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: شما به عنوان عالمان دینی و نخبگان منطقه ای نقش محوری در تاسیس امت واحده اسلامی و تمدن نوین اسلامی دارید.

ارسال نظر