وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
چرا دو دولت می تواند تیر خلاص به طوفان الاقصی باشد؟
۱۴۰۲/۱۱/۱۷ ۱۰:۴۱ 129
یادداشت

چرا دو دولت می تواند تیر خلاص به طوفان الاقصی باشد؟

علیرضا کمیلی

آمریکایی ها بر رژیم فشار می آورند که حق نداری از اشغال غزه و کرانه حرف بزنی! عربستان و امارات و اروپایی ها از طرح «دو دولت» دفاع می کنند و آن را راه حل پایان منازعات منطقه می دانند. اینها یعنی چه؟ یک سوی تحلیل این است که خوش بین باشیم و بگوییم اینها مثل بخشی از لیبرال ها می خواهند فلسطینی ها هم به دولتی برسند و جنگ دیگر تکرار نشود ولی هدف اصلی این ایده که حالا دارند طرفداران دولتی آن را به بهانه جنگ غزه توسعه می دهند فقط و فقط «حذف مقاومت» از صحنه فلسطین است.

طوفان الاقصی و خصوصا جنگ چهارماهه پس از آن نشان داد که خطر یک دولت مسلح در فلسطین تا چه حد است و چطور می تواند ارتش تا دندان مسلح رژیم را تارومار کند و در آن شرایط سخت، تاب بیاورد و این دقیقا نقطه هدف گیری طرح دو دولت است که اتفاقا در سخنان امثال سیسی و دیگران هم مطرح شده که دولت فلسطینی بدون سلاح را می پذیریم! چه کسی از حمله احتمالی رژیم به این دولت دفاع خواهد کرد؟ نهادهای بین المللی که کارکرد و خاصیت شان امروز هویدا شده است؟

اما خطر مهمتر کجاست؟  
اینجا که بسیاری از مردم جهان و حتی آنها که امروز برای دفاع از غزه بیرون ریخته اند با این نظریه مشکلی ندارند و چه بسا حاضرند برای دفاع از آن هم راهپیمایی کنند! 
رژیم همواره به مرگ گرفته که ما به تب راضی بشویم و چه بسا اگر تندروها در این کشور خصوصا در این یک دهه روی کار نبودند تا حالا طرح دو دولت پذیرفته و اجرا می شد! این آن خطری است که همه هستی فلسطین را تهدید می‌کند چون دولت مستقل فلسطینی هیچ حقی را تامین نخواهد کرد.

منبع: کانال رسمی علیرضا کمیلی

ارسال نظر