وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
پاسخ به شبهات پیرامون فلسطین و طوفان الاقصی | بخش (7)
۱۴۰۳/۰۶/۱۱ ۱۲:۳۵ 4

پاسخ به شبهات پیرامون فلسطین و طوفان الاقصی | بخش (7)

در این بخش با استناد به کتاب " پاسخ به شبهات پیرامون فلسطین و طوفان الاقصی" تالیف پژوهشگاه مطالعات تقریبی به شبهاتی که در موضوع تاریخچه فلسطین، مذهب مردم فلسطین، طوفان الاقصی و رابطه ایران و حزب الله، قوم یهود و ... مطرح می شود پاسخ داده خواهد شد.


دستهای از سؤالاتی که این روزها در مورد فلسطین مطرح است، سؤالاتی است که جنبه ناسیونالیستی دارد و از جانب قشری با چنین تفکری مطرح میشود.

سؤال اول

چرا ابوعبیده سخنگوی القسام در سخنرانی‌اش از واژهٔ "خلیج عربی" استفاده کرده است؟

پاسخ

ابوعبیده سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام (شاخه نظامی حماس) در صوتی که از وی منتشر شده، از کشورهای مختلف اعم از اردن و مصر و لیبی و یمن و خلیج عربی و ایران و افغانستان می‌خواهد به جبهه مقاومت کمک کنند. مقصود وی از خلیج عربی همان خلیج‌فارس است. هرچند که ادبیات آموزشی در جهان عرب خلیج عربی را به رسمیت میشناسد، اما بدون شک وی در به‌کارگیری واژه خلیج عربی اشتباه کرده است. زیرا به فرموده رهبر معظم انقلاب: در ۳۰ مهرماه ۱۳۶۸: «خلیج عربی دروغ است؛ نکته‌ای در آن هست که ما نسبت به آن حساسیم. حالا این از جهت ملی‌اش بود که البته الان خلیج فارسی و عربی برای ما فقط ملی هم نیست؛ سیاسی و اعتقادی هم است».

اشتباه ابوعبیده، اولاً: نشانه بیاعتقادی او به ایران و جمهوری اسلامی نیست، زیرا وی بارهاوبارها از جمهوری اسلامی و به‌خصوص رهبر شجاع آن قدردانی و تشکر ویژه کرده است. ایشان بود که گفت: در رأس همه کمک‌ها، جمهوری اسلامی از هیچ کمکی به ما مضایقه نکرد و از ما با موشک، مال و سلاح حمایت کرد و با رهبری شجاع، عظیم، قوی و شامخ به نام سیدالخامنه‌ای از ما حمایت کرد.

 ثانیاً: در شرایط حساس فعلی که جهان اسلام یک‌پارچه به مخالفت با رژیم اشغالگر قدس برخاسته، نباید با طرح این مسائل در جبهه مقاومت شکاف ایجاد کرد. بله در موقع مناسب نسبت به‌اشتباه وی باید اقدام کرد. لازم توجه؛ در شرائط فعلی تنها کسی که از پررنگ‌شدن شکاف‌های شیعه و سنی، عرب و عجم سود می‌برد رژیم صهیونیستی است.

سؤال دوم

آیا منابع بلوکه شده ایران که به‌تازگی آزاد شده به دست فلسطینی‌ها رسیده است؟

پاسخ

خیر، بنا نبوده و نیست که آن منابع به دست فلسطینیها برسد. بله عدهای از مردم ایران بر اساس حس انساندوستی، وظیفه اسلامی، و حمیت مسلمانی به مردم فلسطین کمکهایی کرده و میکنند. دولت ایران هم بر همین اساس به فلسطین کمک میکند. البته نوع کمکهای ایرانی به جبهه مقاومت، و از جمله رزمندگان فلسطینی، از نوع مستشاری است، اما به‌طورقطع دولت ایران به فلسطین کمک مالی نیز دارد، همان‌طور که دیگر کشورهای اسلامی و حتی بسیاری از مردم غیرمسلمان نیز به مردم فلسطین کمک مینمایند. مردم ایران مسلمان‌اند و دولت ایران اسلامی است و نمیتوانند درد و رنج عدهای مسلمان مظلوم را ببینند و صرفاً به تماشا بنشینند.

سؤال سوم

دلیل بازی‌نکردن فوتبال فلسطین با تیم ملی ایران در سال ۱۳۹۳؟ 

پاسخ

در پاسخ به این سؤال، نامه عبدالمجید هیجی ـ دبیرکل فدراسیون فوتبال فلسطین، خود گویای این مطلب است: بر اساس پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های مطرح شده قرار بود در روز یکشنبه 7 دیماه دیدار دوستانهای بین تیمهای ملی فوتبال فلسطین و تیم ملی فوتبال ایران برگزار شود. میخواهم از این فرصت ارزشمند استفاده کنم تا از برنامه‌ریزی‌هاییی که برای برگزاری این دیدار صورت پذیرفته تشکر کنم. اما با کمال تأسف، باید به اطلاع شما برسانم تیم ملی فلسطین بنا بر دلایل فنی پس از بازگشت از اردوی چین و آماده‌سازی تیم برای حضور در جام ملتهای آسیا استرالیا، قادر به برگزاری این دیدار نیست.

ما واقعاً از اهمیت برگزاری این دیدار جهت افزایش قدرت و بر پایه برادری تاریخی بین دو کشور ایران و فلسطین واقف هستیم، به همین دلیل امیدواریم تا در آینده شانس برگزاری دیدار دوستانه را داشته باشیم و روابط و همکاری دو فدراسیون در همه زمینه‌ها ادامه داشته باشد. 

سؤال چهارم

ساخت میدان صدام در فلسطین برای دشمنی با ایران است؟ 

پاسخ

در سال 1991 میلادی که جنگ اول خلیج فارس در جریان بود صدام با هدف خارج کردن کشورهای مسلمان عضو ائتلاف بر ضد عراق، طی 19 حمله، تعداد 43 موشک به اسرائیل شلیک نمود، ولی اسرائیل نه به این حملات پاسخ داد و نه آماری از تلفات این حملات را منتشر کرد. البته بر اساس خبری که در یکی از رسانههای افغانی منتشر شده، در سالهای اخیر اسرائیل ادعا کرده که حملات موشکی عراق منجر به ۲۲۹ زخمی و ۱۴ کشته در اسراییل شد. همچنین ۵۳۰ نفر هم در اسرائیل دچار مشکلات ناشی از هول و اضطراب شدند. 

این اقدام نمایشی صدام در حمایت از فلسطین باعث ابراز محبت عده معدودی فلسطینی همچون تشکیلات خودگردان نسبت به صدام شد. به همین جهت تشکیلات خودگردان میدانی را در شهر قلقلیه به نام صدام کرد، اما این تشکیلات با گروههای فلسطینی امروز رابطهای ندارد و حتی با یکدگر دشمن هستند. همچنان که این گروه مورد حمایت ایران هم نیست. 

سؤال پنجم

در فلسطین به اسم صدام گوشت نذری توزیع می‌کنند. 

پاسخ

قضیه توزیع گوشت نذری به اسم صدام توسط مردم فلسطین واقعیت ندارد. تصاویری هم که در فضای مجازی در این زمینه منتشر شده، جعلی است. تصاویر منتشر شده مربوط به گروهی از حامیان صدام است که اقدام به توزیع گسترده بسته‌های گوشت نذری منقش به تصویر وی در کشور اردن کردند.

ارسال نظر