وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
وحدت عمیقی بین بانوان شیعه و سنی آذربایجان‌غربی وجود دارد
۱۴۰۲/۰۵/۱۹ ۱۷:۵۴ 215

وحدت عمیقی بین بانوان شیعه و سنی آذربایجان‌غربی وجود دارد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: حضور پرشور اقوام و مذاهب در راهپیمایی‌های ملی و مذهبی نشان از ریشه عمیق وحدت بین شیعه و سنی در آدربایجان‌ِغربی دارد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، نیر الهامی در نشست هم اندیشی بانوان فرهیخته تقریبی استان آذربایجان غربی با دبیرکل مجمع تقریب، دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: آذربایجان‌غربی رنگین‌کمان اقوام و مذاهب اسلامی بوده و الگوی بارزی برای سایر استان‌ها به شمار می‌رود.وی تصریح کرد: وجود ۱۲ هزار شهید شیعه و سنی و سایر اقوام و ادیان و نیز وجود ۳۹۲ شهیده سنی‌مذهب و ۶۸۴ شهیده شیعه، نشان از وحدت و اتحاد در این خطه دارد. 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: از سوی دیگر حضور پرشور اقوام و مذاهب در راهپیمایی‌های ملی و مذهبی نشان از ریشه وحدت عمیق بین شیعه و سنی در آذربایجان‌غربی دارد.

وی تاکید کرد: بر این اساس بی‌شک آذربایجان‌غربی نماد وحدت عملی برای سایر استان‌ها کشور به شمار می‌رود.

الهامی در ادامه خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بهمن سال گذشته از زن به عنوان هوای تنفس نام برده‌اند که این خود نقش تاثیرگذار زنان در جامعه را نشان می‌دهد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: زنان در جامه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی درخشیده و هم‌اکنون نیز اساتید دانشگاهی، ورزشکاران، اصحاب رسانه، کارآفرینان و خیران در کنفرانس وحدت اسلامی حضور دارند.

وی در ادامه با اشاره به تخصیص مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان از سوی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به زنان کارآفرین گفت: همچنین برای توانمندسازی بانوان بدسرپرست و بی‌سرپرست استان مبلغ ۱۰ میلیارد اختصاص یافته است. 

الهامی در ادامه نیز خاطرنشان کرد: کتاب زنان نام‌آور استان از زمان قاجار تاکنون گردآوری شده و چاپ می‌شود.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی کلینیک بانوان به صورت رایگان، راه‌اندازی کمپ ترک بانوان معتاد، ایجاد مهد کودک در زندان و بازارچه ویژه زنان و خانه امن از جمله اقدامات دفتر بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی بوده است.

الهامی افزود: همچنین برای اولین بار در کشور و برای حمایت از طرح جوانی جمعیت و با حمایت رییس کل دادگستری استان، شعب مبارزه با سقط جنین راه‌اندازی و سپس با عنایت رییس قوه قضاییه این طرح در سایر کشورها نیز اجرا شد.

وی در ادامه نیز با اشاره به اینکه برای اولین بار در سال گذشته مرز تمرچین در عرض یک ماه راه‌اندازی شد، بیان کرد: در این راستا شاهد همکاری‌های اقوام و مذاهب مختلف از جمله اهل‌سنت بوده‌ایم که با طبخ غذاهای محلی از زائران حسینی پذیرایی می‌کردند و حتی مسیحیان نیز با راه‌اندازی موکب در مرزها به خدمات‌دهی پرداختند.

الهامی خاطرنشان کرد: در جریان زلزله خوی نیز کمپ ویژه بانوان باردار و شیرده ایجاد و از آنها به صورت ویژه حمایت شد.

ارسال نظر