وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
واکنش گروه‌های مقاومت اسلامی به عملیات شهادت طلبانه قدس
۱۴۰۱/۱۱/۰۸ ۱۴:۵۴ 485

واکنش گروه‌های مقاومت اسلامی به عملیات شهادت طلبانه قدس

گروه‌های مقاومت اسلامی عملیات شهادت طلبانه قدس را که منجر به هلاکت هشت صهیونیست و زخمی شدن شماری دیگر شد، تبریک گفتند.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس در بیانیه‌ای ضمن تبریک عملیات قدس و تبریک و تسلیت شهادت مجری دلاور آن، تاکید کرد که پاسخ خون، خون است و ملت فلسطین پیروز خواهد شد.
  
این بیانیه می‌افزاید: «این عملیات پاسخی طبیعی به جنایت جنین، هتاکی صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی، جنایات روزانه اشغالگران علیه ملت فلسطین و پیامی آتشین به دولت رژیم صهیونیستی بود که عزم و اراده ملت فلسطین درهم نمی‌شکند و مقاومت این ملت به رغم تمامی دردها و سختی‌ها شدت خواهد گرفت.»
 
حماس بیان کرد که ملت فلسطین به وارد آوردن ضرباتی سخت به اهداف و مواضع دشمن و شهرک‌های صهیونیستی ادامه خواهد داد و مقاومت تنها گزینه ملت فلسطین تا آزادسازی این سرزمین و مقدساتش و بازپس‌گیری کامل حقوق ملی خویش خواهد بود.
 
جبهه خلق برای آزادی فلسطین
همچنین جبهه خلق برای آزادی فلسطین عنوان کرد که ملت فلسطین هرگز در برابر سیاست‌ها و جنایات دولت اشغالگر اسرائیلی تسلیم نمی‌شود و مقاومت ادامه دارد و در هر مکانی دامن اشغالگران را خواهد گرفت تا در نهایت تمامی آن‌ها را از این سرزمین بیرون رانده و به آزادی و استقلال خود داست یابد.

جنبش احرار
جنبش احرار نیز ضمن تبریک این عملیات قهرمانانه، شهادت مجری عملیات را تبریک و تسلیت گفت و تاکید کرد که این عملیات دلاورانه و شجاعانه پاسخی مناسب به جنایات دشمن به ویژه کشتار جنین بود.
 
جهاد اسلامی
«طارق سلمی»، سخنگوی جهاد اسلامی گفت: مواضع شتابزده برخی سفرای اروپایی و آمریکا پیرامون عملیات قهرمانانه دیشب در قدس بار دیگر سیاست‌های دوگانه غرب را بر ملا کرد و نشان داد که آن‌ها همیشه رنج و محنت‌های ملت فلسطین و ظلم و جنایت رژیم اشغالگر و ارتش جنایتکار آن علیه این ملت را نادیده می‌گیرند.
 
سلمی افزود: «این کشورها و هیئت‌ها در مقابل قتل و کشتار روزانه زنان و کودکان فلسطینی و قربانی شدن افراد بی‌گناه در فلسطین خفه خون گرفته‌اند.»
 
وی تاکید کرد که بیانیه‌های آنان به وضوح ثابت می‌کند که آن‌ها فاقد ارزش‌های اخلاقی هستند و از تروریسم رژیم اشغالگر حمایت کرده و آن را تقویت می‌کنند.
  
«خالد البطش»، عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی نیز در حاشیه راهپیمایی برگزار شده در غزه در حمایت از جنین عنوان کرد که ادامه نبرد با دشمن صهیونیستی امانتی به گردن ماست و وحدت سلاح مقاومت مسئولیت تمامی گروه‌ها و جریان‌های مقاومت است.

وی جنین و دلاورمردان و شیرمردان آن را پیشگام تمامی میادین و جبهه‌ها خواند و افزود: ادامه تجاوزات و جنایات دشمن هرگز باعث تضعیف عزم و اراده ملت فلسطین و مبارزان مقاومت نخواهد شد.

خالد البطش کشورهای عربی را به توقف عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی و حمایت از پایداری مردم غزه و شکستن محاصره ظالمانه این باریکه فراخواند.

وی همچنین از تصمیم تشکیلات خودگردان برای توقف همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی استقبال کرد و خواستار آزادی تمامی زندانیان سیاسی شد.
 
شایان ذکر است منابع محلی اعلام کردند که جوانی فلسطینی سوار بر خودرو در نزدیکی یک کنیسه یهودی در منطقه نبی یعقوب در شهرک «بیت حنینا» در شمال قدس اشغالی، گروهی از صهیونیست‌ها را به گلوله بست که طی آن 8 صهیونیست به هلاکت رسیدند.
 
نظامیان اسرائیلی با مجری عملیات وارد درگیری مسلحانه شدند و در نهایت او به ضرب گلوله به شهادت رسید.

روزنامه عبری زبان «یدیعوت احرونوت» اعلام کرد که صهیونیست‌های ساکن شهرک «نفیه یعقوب» درمورد عملیات امشب گفته‌اند که این بدترین حمله‌ای بود که در یک دهه اخیر اتفاق افتاده است.
 
گفته می‌شود که شهید «علقم خیری» دوست صمیمی شهید «عدی التمیمی» مجری عملیات شهادت طلبانه شعفاط است.

کلمات کلیدی

ارسال نظر