وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
همه مسلمانان جهان باید برای آزادی قدس تلاش کنند/از تقلید و اعتماد به دشمنان در همه زمینه‌ها خودداری کنیم
۱۴۰۲/۱۰/۱۲ ۰۸:۳۱ 86
امام جمعه جوانرود:

همه مسلمانان جهان باید برای آزادی قدس تلاش کنند/از تقلید و اعتماد به دشمنان در همه زمینه‌ها خودداری کنیم

امام جمعه جوانرود تأکید کرد: قدس نه تنها به مردم فلسطین، بلکه متعلق به همه مسلمانان جهان و تمام نسلهای اسلامی است؛ بنابراین همه مسلمانان در هرجا که هستند باید برای آزادی قدس تلاش کنند.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ماموستا سید محمد محمدی امام جمعه جوانرود در وبینار طوفان الاقصی12 با عنوان "فلسطین محور اتحاد جهان اسلام" که به همت معاونت ایران مجمع تقریب برگزار شد، اظهار داشت: بیش از شصت سال است که مردم فلسطین انواع و اقسام مصیبتها و سختی ها و مرارتها را متحمل می شوند و هزاران نفر آواره و یا قتل عام شده‌اند،  اما هنوز دست صهیونیستهای جنایتکار به خون مردم فلسطین آغشته است و از قتل و غارت سیر نشده‌اند و از طرفی روسیه و اروپا و غرب از این جنایتها دفاع می‌کنند؛ در حالی که مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان است که به دست خونخوارهای صهیونیست به اسارت درآمده است.

وی ادامه داد: تسلط عده‌ای صهیونیست بر قلمرو عالم اسلام برای یهود، عزت نیست، بلکه مجازت سرکشی مسلمانان و نتیجه اعمال و کردار بد آنهاست؛  زیرا مسلمانان با وجود همه بدبختی‌ها، الله و محمد(ص) را فراموش کرده و از دستورات اسلام و آخرت فاصله گرفته‌ و در شوکت دنیا غرق شده‌اند، توکل برخی سران کشورهای اسلامی به کفار است و دست گدایی را به سوی آنها دراز کرده‌ و اختلاف و تفرق را در پیش گرفته‌اند؛ همان راهی که خداوند متعال به شدت از آن منع کرده است.

امام جمعه جوانرود گفت:عدم جهاد و بی تفاوتی در برابر فلسطین موجب اشغال عراق و سوریه شده است؛ تنها راه این است که ما به اسلام برگردیم و از تقلید و اعتماد به دشمنان در همه زمینه‌ها خودداری کنیم و از دستورات اسلام پیروی کنیم؛ پس باید اتحاد و انسجام و توکل به خداوند متعال جهاد شرعی و اسلامی آغاز شود.
 
وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم شدت کینه‌توزی یهود را اینگونه به تصویر می‌کشد که دشمن ترین مردم برای مؤمنان هستند و آنها را به دوستی و سرپرستی نگیرید.

ماموستا محمدی تصریح کرد: قدس نه تنها به مردم فلسطین، بلکه متعلق به همه مسلمانان جهان و تمام نسلهای اسلامی است؛  بنابراین همه مسلمانان در هرجا که هستند باید برای آزادی قدس تلاش کنند.

وی تأکید کرد: خداوند مسلمانان را از ضعف و سستی در برابر دشمنان برحذر داشته است. ضعف و سستی و دراز کردن دست دوستی به سوی دشمن حاکی از حب دنیا، پست و مقام و فرار از مرگ است.

ماموستا محمدی به ناملایمات، ناگواریها و سختی هایی که مردم فلسطین و قدس در طول تاریخ به خود دیده است، اشاره کرد و گفت: به امید روزی که مسلمانان عزت و اعتماد از دست رفته خود را بازیابند و به اتحاد و انسجام برسند و قدس و تمام ممالک اسلام از اسارت خونخوران و غاصبان آزاد شود و به آغوش پرمهر اسلام بازگردد.

ارسال نظر