وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
هفته وحدت فرصتی برای ترسیم نقشه راه امت اسلام است
۱۴۰۱/۰۷/۱۸ ۱۰:۴۵ 281
مولوی مبارکی در گفتگو با تقریب:

هفته وحدت فرصتی برای ترسیم نقشه راه امت اسلام است

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مولوی مولا بخش مبارکی مدیر مدرسه دارالعلوم چانف استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب در آستانه هفته وحدت، اتحاد امت اسلامی را در شرایط کنونی از ملزومات دانست و اظهار داشت: مواضع کشورهای اسلامی باید در شأن و جایگاه امت اسلامی باشد، آنان باید با در نظر گرفتن اتحاد و انسجام مسلمانان یک موضع قاطع در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی اتخاذ کنند تا مبادا منجر به اختلاف و جدایی نشود.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم تأکیدات فراوانی به اتحاد و تقریب امت اسلام دارد و علما و نخبگان جهان اسلام را من جمله: پاکستان ، افغانستان ، هندوستان و همچنین جوانان با انگیزه و دانشمند را به تولید علم و دانش با نوشتن کتب ، مقاله و روش های دیگر دعوت کرده است.

وی تصریح کرد: کنفرانس بین المللی وحدت این فرصت را مهیا خواهد کرد که بزرگان اسلام اجتماع کنند و با تمسک به قرآن کریم و احادیث امامان بزرگوار اموراتی که مبتلابه جهان اسلام است را مورد تحلیل قرار دهند و نقشه راه برای آیندگان ترسیم نمایند.

وی ادامه داد: مدارس علمیه نیز می توانند با تولید علم و تربیت مدرسین نخبه و عالم در تقویت اتحاد وانسجام جهان اسلام کمک و همراهی کنند.

وی در پایان تأکید کرد: خداوند متعال و رسول گرامی اسلام(ص) در مطالب و روایات بسیاری بر موضوع وحدت و تقریب تأکید کرده اند؛ همه بر این موضوع متفق القول هستیم که جهان اسلام یکصدایی نیاز دارد و آن در نگرش و رویکرد تقریبی نهفته است.

ارسال نظر