وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
نهادهای دینی با اجرای پروژه های برنامه‌ریزی‌شده در مسیر وحدت گام بردارند
۱۴۰۲/۰۷/۰۸ ۰۸:۲۹ 242
رئیس جبهه العمل الاسلامی در وبینار کنفرانس وحدت:

نهادهای دینی با اجرای پروژه های برنامه‌ریزی‌شده در مسیر وحدت گام بردارند

رئیس جبهه العمل الاسلامی تاکید کرد: ضروری است در این کنفرانس، سلسله مقررات و توصیه‌هایی به تصویب برسد تا بر اساس آن یک برنامه جامع طراحی گردد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شیخ  غازی حنينه، رئیس جبهه العمل الاسلامی لبنان در سخنانی در وبینار سی‌ و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با اشاره به اینکه امت اسلامی در عرصه های داخلی و خارجی با بحران های متعددی روبه رو است، گفت: خداوند همگان را به همکاری و هم‌افزایی امر کرده است و ما باید برای آماده‌سازی یک نسل اسلامی و نیز دعوت به تشکیل جامعه انسانی، با یکدیگر همکاری مشترک داشته باشیم.

شیخ غازی حنينه با بیان اینکه امروز دشمنان همه تلاش خود را برای به فساد و گمراهی کشاندن انسان‌ها به کار بسته‌اند، افزود: همه ما باید با یکدیگر همکاری کرده و دوشادوش یکدیگر تلاش نماییم؛ به ویژه اینکه در شرایط کنونی هجمه گسترده‌ای علیه جوامع اسلامی در سراسر جهان عرب و جهان اسلام وجود دارد. حتی مسلمانانی که در کشورهای غیر اسلامی زندگی می‌کنند نیز  از این هجمه‌ها در امان نیستند.
 
او در ادامه افزود: خداوند متعال در قرآن کریم، انسان‌ها را به همه فضایل از جمله صداقت، امانتداری، عدالت، محبت، همکاری و برادری دعوت کرده و از مسلمانان خواسته‌ تا در صفِ واحد قرار گیرند و در مسیر رضایت او گام بردارند. 

وی بیان داشت: همه این فضایل، یک جامعه انسانی را تشکیل می‌دهند. شریعت اسلامی آمد تا این واقعیت را به ما گوشزد کرده و مسلمانان را تشویق کند تا به این فضایل آراسته شوند.

شیخ غازی حنينه با بیان اینکه همگان خواستار یک همکاری اسلامی فراگیر هستند و هدف از این همکاری، تأمین منافع جامعه انسانی است، اظهار داشت:  ما معتقدیم خیرات نازل‌شده توسط خداوند منحصرا متعلق به مسلمانان نیست بلکه متعلق به تمام بشریت است. ما زمانی که می‌خواهیم حمد و سپاس خداوند را به جای آوریم، می‌گوییم «الحمدلله رب العالمین» و نمی‌گوییم «رب المسلمین» زیرا خداوند، پروردگارِ جهانیان است، نه فقط پروردگارِ مسلمانان. بر این اساس، معتقدیم انسان‌ها جملگی مخلوق خداوند هستند و خداوند روزی‌بخش همه آنهاست.

وی افزود: هدف خداوند متعال از نزول شریعت اسلامی، تأمین منافع و مصالح بشریت بوده است. در این میان، هیچ تفاوتی میان سیاه‌پوست و سفیدپوست، عرب و عجم، فقیر و غنی  وجود ندارد. برهمین اساس است که ما همگان را به تلاش برای دستیابی به ارزش‌های مشترک دعوت می‌کنیم. این وظیفه و تکلیف امت اسلامی است. 

رئیس جبهه العمل الاسلامی همچنین بیان داشت: باید دانست که در خیر و صلاح جوامع انسانی، خیر و صلاح جوامع اسلامی نیز نهفته است و در خیر و صلاح جوامع اسلامی، خیر و صلاح جوامع انسانی نهفته می‌باشد. 

وی در ادامه گفت: بر اساس آنچه که گفته شد، باید همه پیروان گرایش های دینی ازجمله برادران مسیحی، یهودیان غیر صهیونیست و نیز همه پیروان مذاهب اسلامی را به همکاری مشترک با یکدیگر بر اساس مفاهیمِ انسانی مشترک، دعوت ‌کنیم. پیروان تمامی گرایشات دینی بر سَر مفاهیم انسانی اتفاق نظر دارند. بدیهی است که این مفاهیم انسانی هیچ منافاتی با شریعت خداوند و شریعت اسلام ندارند. حتی می‌توان گفت که این مفاهیم با شریعت اسلامی نیز مطابق هستند.

او در ادامه تصریح کرد: حکومت‌هایی که در قبال ملت‌ها و وطن‌شان احساس مسئولیت می‌کنند، باید به صورت رسمی پیگیر مسائل مرتبط با جهان اسلام و انسانیت باشند. آن‌ها می‌توانند از طریق اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و مجمع عمومی سازمان ملل متحد چنین پیگیری هایی را انجام دهند.

او در نهایت پیشنهاد کرد: ضروری است در این کنفرانس سلسله مقررات و توصیه‌هایی به تصویب برسد تا بر اساس آن یک برنامه جامع طراحی گردد؛ برنامه‌ای که گروه‌های مردمی و اسلامی در سراسر جهان عرب و جهان اسلام و نیز تمامی سازمان‌های اسلامی در جوامع غیراسلامی نظیر اروپا، آمریکا، استرالیا و آمریکای جنوبی  به آن پایبند باشند.

وی افزود: همچنین همگی باید دست به دست هم دهند و در برابر هجمه صهیونیسمِ ملحد که تنها هدفش گمراه ساختن فرزندانِ جوامع مختلف و به یغما بردن ثروت‌های ملت‌هاست، بایستند.

ارسال نظر