وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
نقش‌آفرینی کشورهای مسلمان در منظومه جدید نظم جهانی برجسته است
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ۰۸:۴۵ 360
دکتر شهریاری در دیدار با نماینده روسیه در سازمان همکاری اسلامی:

نقش‌آفرینی کشورهای مسلمان در منظومه جدید نظم جهانی برجسته است

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در دیدار با عبدالرمضان لطیپف نماینده دایمی روسیه در سازمان همکاری اسلامی نقش‌آفرینی کشورهای مسلمان در منظومه جدید نظم جهانی را مهم و برجسته خواند.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری در این دیدار که در حاشیه نشست سالانه گروه راهبردی روسیه و جهان اسلام در شهر قازان پایتخت جمهوری تاتارستان برگزار شد با اشاره به تغییرات مختلف در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، ارتباطی و اقتصادی در جوامع اسلامی بر آمادگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای توسعه تعاملات با روسیه در حوزه‌های مرتبط با مسلمانان تاکید کرد.
 وی مقوله «حلال» را با توجه به توسعه مفهومی و مصداقی آن، یکی از موضوعات مشترک برای همکاری ذکر کرد و گفت: حلال مسأله مهمی در جهان اسلام است و دامنه آن روز بروز گسترده خواهد شد. حلال امروز فقط در مسأله خوراک نیست و عرصه‌های دیگر مانند پوشاک و گردشگری هم به آن افزوده شده است.
 عبدالرمضان لطیپف نماینده دایمی روسیه در سازمان همکاری اسلامی نیز در این دیدار، ایران را یک کشور مهم و شریک قابل احترام برای روسیه دانست و علاوه بر آن ایران یک کشور اصلی و کلیدی در سازمان همکاری اسلامی است.
 لطیپف افزود: در زمانه فعلی مسلمانان باید با گذر از مسایل گذشته درباره موضوعات راهبردی مانند اهداف مشترک برای ساخت دنیای آینده با هم گفتگو کنند. 
 وی گفت: تدوام این نشست‌ها و گفتگوها می‌تواند علاوه بر نزدیکی دیدگاه‌ها به اجرایی شدن آنها کمک کند.

ارسال نظر