وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
نخستین سامانه هویتی جهان اسلام به نام سعید از کردستان کلید خورد
۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۰:۵۶ 565

نخستین سامانه هویتی جهان اسلام به نام سعید از کردستان کلید خورد

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری روز پنجشنبه در نشست با بانوان تقریبی کردستان در سنندج، تاسیس شبکه اعتماد در جهان اسلام و امکان اتصال سامانه های مختلف برای استفاده از خدمات تصدیق اصالت و عرضه خدمات الکترونیکی مختلف به صورت یکپارچه را از اهداف این سامانه اعلام کرد و اظهار داشت: خیرین در صورت اطمینان از رسیدن کمک های خود به دست فقرای واقعی، در این مسیر اهتمام بیشتری خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در سطح ملی اطلاع دقیقی از افراد نیازمند در محلات و استان ها نداریم و اگر هست، آمار دقت لازم را ندارد، افزود: با همراهی بانوان که فعالیت ویژه ای در این زمینه دارند، می توان افراد نیازمند را شناسایی و با اعتمادسازی لازم، بستر اتصال خیران به فقرای واقعی را فراهم کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: شبکه خدمت رسانی این سامانه "آی محسن" نام دارد که بستر آن در شبکه سعید فراهم است و برای افرادی که در شبکه سعید ثبت نام کنند، کارت شهروندی اعضای امت واحد اسلامی صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین آسیب های اجتماعی به نیازهای اصلی خانواده بر می گردد، فقر را سرچشمه و بستر همه این آسیب ها برشمرد و گفت: یکی از راه های بهبود وضعیت معیشت، افزایش منابع یارانه ای و هدفمند کردن دقیق آن است تا توزیع آن درست باشد که در شرایط حاضر و با توجه به وضعیت اقتصادی متاثر از تحمیل تحریم ها، این امکان وجود ندارد و لذا شبکه سعید راه مناسبی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، افراطی گری را آفتی برای دینداری دانست و افزود: زنان نقش موثری در این حوزه دارند و بانوان طلاب و دانشگاهی باید با تشکیل دوره های کوتاه مدت معرفت افزایی زمینه ارتقای آگاهی زنان خانه دار را فراهم کنند چون بخش بزرگی از افراطی گری بر اثر جهالت ناشی از کمبود ارتباطات اجتماعی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری در پایان از همکاری مناسب مسوولان کردستان در برگزاری موفق اولین کنفرانس منطقه ای وحدت اسلامی گفت: کردستان با موفقیت در اجرای این کنفرانس، الگویی از فعالیت اثربخش را در سطح ملی به نمایش گذاشت و بستر برای جذب اعتبار بیشتر برای استان را در این بخش مهیا کرد.

توجه به اشتغال دختران تحصیل کرده، نبود نظام مدون برای تقویت زنان در عرصه‌های مدیریتی، توانمندی زنان در حوزه مدیریت زنان، معرفی بانوان توانمند تقریب، به کارگیری طلبه‌های فارغ التحصیل در استان، نبود بیمه مناسب برای فارغ التحصیلان از جمله مواردی بود که بانوان تقریبی استان در دیدار با دبیرکل مجمع تقریب بیان کردند.

ارسال نظر