وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
نباید در برابر هتک حرمت به قدس و مسجد الاقصی بی تفاوت باشیم
۱۴۰۱/۰۲/۰۷ ۰۸:۵۰ 556
دبیرکل مجمع تقریب:

نباید در برابر هتک حرمت به قدس و مسجد الاقصی بی تفاوت باشیم

همایش بین المللی قدس شریف محور وحدت امت اسلامی با حضور شماری از شخصیت‌های داخلی و برخی کشور‌های اسلامی در تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سخنرانان این همایش از جمله سفرای کشورهای اسلامی به بیان دیدگاه‌های خود درباره تحولات اخیر فلسطین و جنبش‌های بیداری در سرزمین‌های اشغالی و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی در عرصه تحولات داخلی و بین المللی پرداختند.

حجت الاسلام و الملسمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در همایش بین المللی«قدس شریف محور وحدت اسلامی» که عصر امروز در سالن رسول اکرم(ص)  تالار رایزن برگزار شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مسلمانان در ماه مبارک رمضان و خوش آمدگویی به میهمانان اظهار داشت: 43 سال قبل امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس اعلام و امت اسلام را به دفاع از مسأله فلسطین فراخواند تا بیان کند، قدس محور اصلی امت اسلام است و شاهد هستیم امروز ملتهای مختلف این روز بزرگ را گرامی می دارند.

وی در ادامه با انتقاد از معیارهای دوگانه غرب در برخورد با قضایای بین المللی از جمله قضیه یمن و اوکراین، تأکید کرد که استکبار حقوق ملتها را نادیده می گیرد. دبیرکل مجمع تقریب از استیلا بر ممتلکات فلسطین، یهودی سازی آن، ممانعت از اهالی قدس برای برگزاری مراسمهای مذهبی در مسجد الاقصی، فشار اقتصادی بر ملت فلسطین و ...به عنوان نمونه هایی از نقض حقوق فلسطینیان یاد کرد.

دکتر شهریاری خاطر نشان کرد: فلسطین سرزمین مقدس همه ادیان الهی است و بر اساس آیات قرآن سرزمین مقدسی است. معتقدیم که قدس محور و مرکزیت جهان اسلام است و نباید نسبت به هتک حرمت نسبت به آن بی تفاوت بود؛ اما از سویی توجه به این محور اصلی نباید ما را از دیگر محورهای یعنی یمن، بحرین و ... غافل کند.

دبیرکل مجمع تقریب تصریح کرد: امروز مقاومت زنده است و  تنها منحصر به کرانه باختری نیست؛ امروز شاهد فروپاشی رژیم صهیونیستی از داخل و خارج هستیم.

وی با انتقاد از کشورهایی که به عادی سازی روابط با اسرائیل روی آورده اند، تأکید کرد:این کشورها لکه ننگی در بین کشورهای اسلامی هستند و گویی سفارشهای قرآن کریم را فراموش کرده اند.ما در آستانه روز قدس انواع هتک حرمت و عادی سازی را محکوم و به این کشورها توصیه می کنیم به آغوش ملتهای خود باز گردند.

دکتر شهریاری اظهار داشت:قدس روز همبستگی بین ملتهای مسلمان و مقابله به متجاوزان به مسجد الاقصی است و باید تلاش کنیم این همبستگی کلیه ملتهای مسلمان را در بر گیرد. ما باید امت اسلامی را به تلاش برای حفظ وحدت و همبستگی و نفی هرگونه تفرقه فراخوانیم و همه را به تحکیم وحدت برای محقق شدن آرمان اتحادیه کشورهای اسلامی و تمدن نوین اسلامی دعوت کنیم.

ارسال نظر