وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
مسلمانان باید در علم، سیاست و ثروت باهم هم افزایی داشته باشند
۱۴۰۱/۰۷/۱۹ ۱۱:۴۲ 353
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

مسلمانان باید در علم، سیاست و ثروت باهم هم افزایی داشته باشند

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تصریح کرد: باید عواملی که سبب می شود ما از احیای امت واحده دور بشویم و ترفندهایی که دشمنان در این راستا انجام می دهند را شناسایی کنیم.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ماموستا عبدالرحمن مرادی، امام جمعه  اهل سنت کرمانشاه در وبینار هفتم سی و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی، ضمن تبریک ایام هفته وحدت گفت: بر اساس آنچه که از قرآن و از بیانات رسول اکرم (ص) بر می آید، احیای امت اسلامی، اتحاد میان فرق اسلامی و دوری از عوامل اختلاف زا، یک واجب و فریضه الهی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

وی ادامه داد:اهداف اساسی حاکمیت اسلام و امت اسلامی را می توانیم در چند بند  خلاصه بگوییم؛ ایجاد امنیت و آرامش میان امت، برپا داشتن عدل و انصاف، از بین بردن ظلم و فساد. امت اسلامی چرا باید با هم متحد باشند؟ به خاطر اینکه عزت و شرافت و کرامتشان را باز یابند و بتوانند در سایه ی این حاکمیت اصیل اسلامی به امنیت و آسایش برسند.

ماموستا مرادی گفت:هدف از بعثت پیامبران، اجرای عدالت در میان جامعه، جاری ساختن حدود خدا و شریعت الهی و انجام احکام الهی است؛ اما وظایف احیای امت اسلامی و سرنوشت مسلمانان، باید به دست خود آنها باشد.

وی افزود: رعایت حقوق اساسی مسلمین و امت واحده برای حفظ جان و مال و آبروی مسلمین، حق آزادی اندیشه و تفکر و انتقاد سازنده، حق حفاظت از زندگی خصوصی و حریم خصوصی، حق اعتراض بر ضد ظلم و ستم و... اینها از ضروریات حاکم اسلام و امت واحده است و اگر ما به قرآن و سنت و کلام ائمه رجوع کنیم، این مسائل را به عینه مشاهده می کنیم. لازم است که این اخلاقیات و این مطالب در میان امت اسلامی زنده شود.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه  تأکید کرد: باید از تفرقه میان مذاهب به دور باشیم و مسائلی را که سبب بروز اختلاف  می شود، نادیده بگیریم و تسامح داشته باشیم. اگر فکر خود را کوچک کنیم و فقط مشغول این باشیم که ما مذهب خود را حق بدانیم و سایر مذاهب اسلامی، مذاهب فقهی، مذاهب کلامی و ... را طرد کنیم و مشغول این اختلافات مذهبی باشیم، هیچ وقت نمی توانیم، تحقق اهداف خداوند و اهداف پیامبر(ص) را که اعاده امت اسلامی است، شاهد باشیم. 

وی اضافه کرد: یکی از اهداف کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی این است که ما سران کشورهای اسلامی، نخبگان، دانشمندان، اندیشمندان، علما و کسانی که صاحب نظرهستند، به جایی برسیم که بتوانیم در کنار هم امت واحده باشیم و با هر مذهبی، با هر مسلکی، با هر زبانی، با هر لباسی و با هر دیدی که داریم، در فکر اعتلای کلمه الله و حاکمیت دین خدا باشیم که عزت ما و شرافت و  قدرت ما در این است.

ماموستا مرادی تأکید کرد: بر ما لازم است که بدانیم دشمن از چه راه هایی نفوذ می کند تا ما آن راه ها را مسدود کرده و آن دستها را قطع کنیم.باید دشمن شناس باشیم و بدانیم که ما از کجا لطمه خورده ایم و عواملی که سبب می شود ما از احیای امت واحده دور بشویم و ترفندهایی که دشمنان در این راستا انجام می دهند را شناسایی کنیم. امروز اسلام باید قدرت را تعیین کند نه جهان استکبار.

وی افزود:ما باید جنگ نرم علیه دشمنان داشته باشیم و با ابزارهای شبکه ای فراگیر، توطئه هایی که آنها انجام می دهند و سوء استفاده ای که آنها از رسانه ها دارند را  علیه خودشان به کار ببریم. صاحب منصبان، نخبگان و ... باید روحیه ی دشمن شناسی را در خود تقویت کنند تا بتوانیم از تمام ظرفیت های دانشگاه ها، مراکز عالی علمی، مساجد و ... استفاده کنیم و به مقام احیای امت اسلامی برسیم.

ماموستا مرادی تأکید کرد: ما مسلمانان باید در امنیت، دانش، سیاست، ثروت و ... هم افزایی داشته باشیم و بتوانیم آنچه در توان داریم را در احیا و  بازسازی عزت و حاکمیت اسلام و امپراطوری اسلامی و تمدن نوین اسلامی به کار ببریم و ید واحده باشیم، به گونه ای که اختلاف در مذاهب ما سدی در راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی نباشد.

ارسال نظر