وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
مسئله وحدت امت نشانه تراز توحید و خدا پرستی است
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۰۹:۳۵ 685
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

مسئله وحدت امت نشانه تراز توحید و خدا پرستی است

دکتر شهریاری اظهار داشت: مسئله اتحاد و عدم تفرقه مسئله بسیار بزرگ و مهمی است؛ با دقت در آیات قرآن کریم به این نتیجه می‌رسیم که مسئله وحدت یک امت و تفرقه نداشتن نشانه تراز توحید و خدا پرستی است.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع  طی سخنانی در اولین همایش ملی بنیاد سادات که روز یکشنبه در مجتمع فدک واقع در شهرک استقلال تهرانسر برگزار شد، با اشاره به آیه مباهله و داستان آن در قرآن اظهار داشت: این داستان نشان می‌دهد که دین اسلام، دین تساهل است و پیامبر(ص) هیچگاه نمی‌خواستند کسی به زور به اسلام روی بیاورد و همه ما می‌دانیم که پیامبر(ص) با اخلاق خودشان اسلام را توسعه دادند.

وی افزود: زمانی‌که از مباهله صحبت می‌کنیم بخشی از آن حقانیت دین اسلام را شامل می‌شود و بخشی حقانیت آل عبا است. سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که این همایش چه نسبتی با تقریب مذاهب اسلامی دارد؟ مسئله اتحاد و عدم تفرقه مسئله بسیار بزرگ و مهمی است؛ با دقت در آیات قرآن کریم به این نتیجه می‌رسیم که مسئله وحدت یک امت و تفرقه نداشتن نشانه تراز توحید و خدا پرستی است. در قرآن آمده است که حتی اگر گوساله پرست هم بودید بایکدیگر اتحاد داشته باشید و این نشان دهنده اهمیت زیاد مسئله وحدت است.

دکتر شهریاری با اشاره به داستان موسی(ع) و هارون در قرآن کریم به تشریح ماجرای غدیر پرداخت و گفت: که از دیدگاه پیامبر(ص) امام علی (ع) برای ایشان در همراهی و برادری به منزله هارون برای موسی(ع) بوده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: پیامبر(ص) پس از رویداد غدیر به حضرت علی(ع) توصیه کرد که اگر مردم با تو همراه نشدند، صبر پیشه کن. لذا صبری که امام علی (ع) پس از خلافت خلفای سه گانه پیشه کردند صبر بسیار جزیلی بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: توصیه ما به همه علمای شیعه و اهل سنت این است که رفتارهایی از آنان سر نزند که موجب تفرقه شود و برای اتحاد هرچه بیشتر جامعه اسلامی در تلاش باشند.

دکتر حمید شهریاری اذعان کرد: دشمن همواره از وحدت و تقریب مسلمانان آسیب دیده است. بنابراین دور از ذهن نیست که بخواهد از این طریق به مسلمانان نفوذ کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ابراز کرد: ما حدود دوسال است که پروژه ای را به نام شبکه سازی جهان اسلام آغاز کرده ایم، شبکه ای به نام سعید که اخیرا در نخستین اجلاس منطقه ای کردستان آن را افتتاح کردیم تا بتواند نیازمندان را پیدا و این نیازها را برطرف کند. بنابراین از عزیزان حاضر در این جلسه می خواهیم که به این شبکه بپیوندند و به رفع نیاز‌های مستضعفین کمک کنند. در واقع این شبکه بر آن است تا بتواند نیازمند واقعی و خیر را به یکدیگر متصل کند.

ارسال نظر