وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
مراسم حج نگاهی وحدت آفرین و واحد به تمام مذاهب اسلامی دارد
۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ۱۲:۴۷ 611
حجت الاسلام پورذهبی در گفتگو با تقریب:

مراسم حج نگاهی وحدت آفرین و واحد به تمام مذاهب اسلامی دارد

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، حج را عامل مهمی در همگرایی و هم افزایی امت اسلامی دانست و اظهار داشت: مسئله حج یکی از فریضه های دینی در میان امت اسلامی است.

وی افزود: در واقع مراسم حج ، در فراگیری و همگرایی امت اسلام نقش کلیدی را ایفا می نماید؛ کمتر مراسم عبادی است که در دنیا رخ دهد و جمعیتی عظیم در یک مکانی گردهم آیند و مراسمی خاصی را انجام دهند، البته مراسمات دیگری است ولی معنویت حج را ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، عنوان کرد: همه متوجه می شوند که یک نگاه مذهبی واحدی وجود دارد که در آن جغرافیا و منطقه مهم نیست.

وی اضافه کرد: در حقیقت همگرایی در اعمال حج به مانند طواف ، رمی جمرات ، وقوف  و غیره به وضوح روشن است.

وی اذعان داشت: تبادل افکار و اندیشه ها و برخورد ها موارد دیگری است که میان مسلمانان در ایام حج انجام می شود؛ آداب و روش ، رسوم و برخوردها می تواند در این نزدیکی تاثیرگذار بوده و همگرایی را بیافزاید.

وی در پایان تاکید کرد: بنابراین موسم حج یک فصل بسیار شایسته ای است که مسلمانان عالم بتوانند به نوعی آنچه که موجبات تقویت وحدت را فراهم می کند به یکدیگر بشناسانند که امیدواریم ذیل سایه وحدت مسلمانان در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند.

ارسال نظر